donderdag 19 december 2013

Afgestoft

Zaterdag heb ik onze gourmetstellen maar eens afgestoft. Ik heb ze misschien in geen zeven of acht jaar gebruikt! Verschillende keren heb ik gedacht om mijn stellen weg te doen. Maar dat vond ik dan toch weer een beetje zonde. Nu ben ik blij, dat ik de stellen inderdaad niet weggedaan heb, want zaterdag kwamen ze prima van pas op het feestje van Maria.

Jarenlang was het hier soort van mode om in groep 8 op je feestje te gaan gourmetten. Maar op de één of andere manier zijn die gourmetfeestjes uit de gratie geraakt. Er waren zaterdag kinderen op Maria's feestje die echt even aanwijzingen moesten hebben, hoe gourmetten in z'n werk gaat :-).

Afijn. Maria heeft een heel gezellig gourmetfeestje gehad. En wij hebben de smaak ook weer te pakken. Ik denk dat de stellen in de kerstvakantie nog wel een keertje van stal gehaald worden. Zéker als er in de supermarkt straks weer afgeprijsde gourmetschotels zullen zijn. De gourmetschotels die ik voor Maria's feestje had gekocht, heb ik ook met korting gescoord. Het waren schotels van rond 5 december. Ik betaalde voor twee royale schotels met 30 % korting slechts ca 6,50. Vanmiddag zag ik bij de Lidl dat ze ook erg leuke vegetarische schotels in de vitrine hadden liggen. Behalve vlees en/of vegetarische hapjes doe ik er altijd paprika, ui en champignons bij. En natuurlijk royaal stokbrood en pindasaus. Kruidenboter mag eigenlijk ook niet ontbreken. Als toetje is het leuk om pannenkoekjes te bakken. Maar zaterdag was er gewoon ijs toe. Ook lekker.

Maria heeft met haar vrienden en vriendinnen gezellig aan de grote tafel gezeten.





Intussen aten wij met de rest van het gezin in de voorkamer onze zaterdagse frieten. Het was een gezellig getetter en getater aan de grote tafel. Na het eten zijn de kinderen een half uurtje naar buiten gegaan, nadat we ze eerst op het hart hadden gedrukt om nergens belletje te trekken enzo ;-). In die tijd ruimde ik de gourmetrommel op en zette Willem de beamer klaar. We hadden dvd's geleend van Planet Earth. Toen de kinderen binnenkwamen konden ze zich lekker installeren en keken ze een aflevering over bruine beren en een over leeuwen. Prachtig en indrukwekkend!




Tijdens het kijken zorgde ik voor een natje en een droogje. En zo was het half 10 voordat we er erg in hadden. Tijd voor de kinderen om naar huis te gaan.

Het was een erg gezellig, kneuterig, groep 8-verjaardagsfeestje!