dinsdag 29 maart 2016

Leuke dingen

Ondanks alle grote zorgen rond de gezondheid van mijn moeder, zijn er ook nog altijd leuke dingen. En die hoeven niet vergeten te worden, toch? Daarom een logje met simpele, maar leuke dingen van de afgelopen weken. In beeld. Met een beetje woord.




Maria sleepte met haar turngroepje een eerste prijs in de wacht. Maria turnt nu een jaar of drie en is behoorlijk fanatiek. Ruim een jaar geleden brak ze tijdens een club-uitje haar arm, toen ze de flikflak deed. Maar dat heeft haar er niet van weerhouden de draad weer vrolijk op te pakken.

Zo. Die kan de oven in.
Dirk werd 25 jaar! Hij had op z´n verjaardag een dag vrij genomen van zijn werk. ´s Morgens werd hij gebeld door zijn manager. Die had een leuke mededeling: Dirk is bevorderd van Junior Developer naar Medior Developer. Wat leuk. Hij werkt nog geen jaar!

Een dag voor zijn verjaardag vroeg ik hem, wat hij voor zijn verjaardag wilde hebben: geld of een kado. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan, dat hij wel geld zou willen hebben. Maar nee, hij wilde ´een kado´. En ik moest zelf maar iets bedenken. Poehee. Ik ´liet de raderen draaien´ en bedacht iets leuks: een voucher waarmee hij 20 minuten in een Porsche mag rijden. Nou, dat was helemaal raak geschoten. Dirk was er superblij mee.

De volgende week wilde hij op z´n werk trakteren en hij vroeg, of ik appeltaart wilde bakken. Die avond had ik daar echter helemaal geen tijd voor en dus schoof ik het door naar de volgende morgen, heel vroeg. Zelfgebakken appeltaart is heerlijk, maar nog altijd best een klusje. Ik wist niet goed, of Dirk er één of twee nodig had. Ik bakte er dus maar twee. Eén was genoeg, bleek later. OK. Dan hebben we er één voor onszelf. Helemaal niet erg, hoor :-). Al helemaal niet, toen al vòòr negenen de bel ging en mijn vriendin op de stoep stond. Die kwam een voorjaarsbakje brengen. Omdat ze (ook) zo blij was, dat het met Willem bij de bomaanslag in Brussel zo goed afgelopen was. Zaten wij daar even luxe aan de koffie met lauwwarme appeltaart op een vroege donderdagmorgen :-).



De groentenboer kwam een partijtje aardbeien brengen. Ze moesten snel op. Daar wist ik wel raad mee, hoor. Wat is er lekkerder dan aardbeienjam? Als ik even niet oplet, gaat er een pot per maaltijd doorheen. Niet van het formaat van op de foto. Die zijn voor in m´n webshop. Maar grote gezinspotten met een inhoud van 650 ml!


De auto zag er uit als een zwijnenstal. Wat is er dan fijner om hem lekker in het zonnetje uit te zuigen? Nou: KIJKEN hoe je man die auto uitzuigt. Echt een genot hoor :-).


Zomaar een bakseltje op zaterdagmiddag. Bananenmuffins voor zondag, bij het bakkie koffie na kerktijd.


En wat staat de bos bloemen mooi, die Willem van z´n baas kreeg ´voor de schrik´. Zelden zulke prachtige tulpen in een boeket gezien!