dinsdag 5 september 2023

Foto-logje

Je let even niet op en er is zomaar weer een week voorbij gevlogen. Vandaag maak ik een foto-logje aan de hand van de foto´s op m´n telefoon. Die foto´s fungeren bij mij als een soort van extern geheugen. Makkelijk hoor ;-).

Dinsdag 29 augustus oogstte ik weer blij een bloemkool uit de moestuin. Helemaal vanuit een zaadje opgekweekt. Zo mooi! (en lekker!)


Woensdag 30 augustus
Een klant had een vraag over het recept van de reuzencake uit het receptenboekje van de Wonderpan. Om haar een goed antwoord te kunnen geven, bakte ik zelf maar eens zo´n cake. Hij pakte prima uit. Helemaal niet erg, zo´n proefbaksel ;-). Nu kan ik de klant in elk geval goed informeren.

Als de belletjes in het deeg geknapt zijn,
is de cake gaar
en kun je hem storten.

Wat een mooie! (En lekker was hij ook!)

Onze maffe Muck heeft steeds een ander voorkeursplekje. De plaats die ze nu uitgekozen heeft, is toch té schattig. Lekker bij Willem op z´n bureau. Wel ja.


Donderdag 31 augustus
Ik slingerde m´n conservenfabriekje weer aan. Vandaag weckte ik kippensoep, rode kool en sperziebonen. De kool en de bonen kwamen van m´n moestuin. De soep maakte ik van een kip, die nog in de vriezer lag. Of eigenlijk was het een haan. Ik had er een tijdje geleden twee gekocht van iemand hier uit de buurt.



´s Middags had Willem een paar uur vrij genomen, zodat we naar een trouwdienst bij ons in de kerk konden. Vorig jaar is onze dominee naar Canada vertrokken. Maar af en toe komt hij naar Nederland en dan zijn er vaak meerdere diensten, waar we graag naar toe gaan.

Vrijdag 1 september
De ´R´ is weer in de maand! We zakken zachtjesaan de herfst in. Ik heb veel nazomer/herfstbloemen in de voortuin. Wat een pracht! 



Het kippenhok staat ook in de voortuin. Het is zo gezellig, die kippetjes! Ik geef ze legkorrels, maar ook allerlei zelf gemalen granen. En af en toe een handje gedroogde meelwormen. Als dank vind ik bijna elke dag 1 of 2 eitjes. 


Ook op deze dag gingen Willem en ik weer naar een trouwdienst. En ´s avonds, zoals gewoonlijk, naar schoonmama.

Zaterdag 2 september
Ik had een productief dagje. 
Ik bakje een koolhydraatarm broodje voor Trijnie. 


Halverwege de ochtend kwam Hans aanrijden met zijn nieuwe aanwinst: een mooi partijtje verkeers- en aanwijzingsborden en hekken om een afzetting te maken. Die spullen heeft hij nodig bij zijn werk als boomverzorger. Tot nu toe moest hij dit soort borden altijd lenen bij collega´s. Het is fijn, dat hij ze nu zelf heeft. Dat scheelt tijd en gedoe. Leuk hoor, dat z´n bedrijf zo mooi groeit!


Intussen had ik de was klaar. Op zaterdag wil ik altijd alle was en strijk zoveel mogelijk weggewerkt hebben. Dan kunnen we op maandag weer met een schone lei een volle mand beginnen :-).

Ik had wat bieten geoogst, geschild, in plakjes gesneden en in mijn voedseldroger gelegd.


Na een paar uur leverde dat een doosje heerlijke bieten´chips´ op.


En ja, ik zei het al: ik was productief. Ik bakte ook nog een simpele appeltaart. Die was voor de verjaardag van kleinzoon Marinus, waar we ´s middags naar toe gingen. Het was prachtig weer en Willem en ik zijn fijn op de fiets gegaan. Van Bleskensgraaf naar Streefkerk is een half uurtje fietsen. Precies een mooi tochtje heen en weer. En, o, wat is het leuk om 10 jaar te worden! Dat is écht feest!



Aan het eind van de middag haalde ik de wekelijkse boodschappen. Bij het opruimen genoot ik even van mijn winkeltje-in-wording in m´n kelder:


Zondag 3 september
De verjaardag van Vesper! Eén jaar! Van baby naar mini-mens. De verjaardag wordt bij leven en welzijn zaterdag met de hele familie gevierd.


Gisteren en vandaag was ik druk in de webshop. Gisteren vooral met het inpakken van bestellingen. Vandaag vooral met het plaatsen van orders bij leveranciers. Elke koffiepauze zitten we buiten. Wat een genot, zo´n zomerweek in september!