dinsdag 24 oktober 2023

Er is gelukkig weer reuring :-)

Poeh, wat vond ik het vorige week saai! Maria was een weekje met vakantie en dus draaide ik de toko hier in m´n uppie. Geen Maria om tegen te kletsen. Maar tegelijk ook geen Julian over de vloer. Ik vond er niets aan. Maar natuurlijk gunde ik het Maria van harte, dat ze heerlijk een weekje de hort op was.

Behalve het werk in huis en in de webshop, waren er ook nog twee leuke activiteiten die week. Op vrijdagmiddag hadden we een bijeenkomst van mijn familie. Sinds mijn ouders zijn overleden is het middelpunt weg en zien de nichten en neven elkaar niet zo vaak meer. Daarom staken onze Maaike en nicht Hanna de koppen bij elkaar en organiseerden een familiebijeenkomst.

De bijeenkomst was vrijdag van 16.00 tot 20.00 uur in een kerkje in Alblasserdam, wat tegenwoordig als buurthuis fungeert. Het was een erg gezellige locatie, behalve dan dat het er bibberkoud was. De verwarming mocht niet hoger dan 16,5 graad. Aan de ene kant logisch, want het kost natuurlijk het nodige om zo´n ruimte te verwarmen. Anderzijds was de huur nu ook bepaald weer niet gratis, dus had het van mij best wat warme gemogen. Maar goed. Het was toch vooral erg gezellig en tegen kou kun je je kleden.

Het was erg leuk om elkaar te zien en met die en gene een praatje te maken. De club was niet helemaal compleet, omdat er een paar op vakantie waren. Maar evengoed was het een flinke koppel. Er was een maaltijd met friet en snacks en salades. Het is al met al zo goed bevallen, dat het plan is, om dit vaker te doen. Op familie moet je zuinig zijn, niet waar?




En op zaterdag was er alweer iets leuks. Willem z´n oudste broer en zijn vrouw waren 40 jaar getrouwd, maar zouden er niets aan doen. Hun kinderen hebben toen stiekem een surprise-party geregeld en alle broers, zussen, zwagers, schoonzussen en enkele goede vrienden uitgenodigd. Om 19.30 moesten we allemaal op de afgesproken locatie zijn en dan zou het robijnen bruidspaar om 20.00 binnenkomen.

Alles verliep zoals gepland. Even over achten hoorden we, dat Dirk en Anja in aantocht waren en werden we gesommeerd stil te zijn. Zodra ze binnen zouden komen, zouden we in koor ¨Surprise!!!¨ roepen. Zo gezegd, zo gedaan. Geweldig! Wat waren ze verrast!

Ook hier was het een genoeglijk samenzijn. En ook hier was het koud (in een schuur), maar ook hier kon dat de pret niet drukken. Echt zo fijn, om zo eens met die en gene te praten, die je soms al heel lang niet meer zag.


En toen werd het maandagochtend en kwamen gelukkig Maria en Julian weer gezellig hier heen. Extra leuk was het, dat ook Jaap en Maaike met Naomi zouden komen. Jaap en Maaike zouden komen helpen met inpakken. Sinds we de weegmachine hebben, wordt er regelmatig met drie man sterk ingepakt en een voorraad gemaakt.

Helaas kwam Maaike ziek binnenrollen. Het overviel haar zomaar ineens. Ze was echt een ziek vogeltje. Ik maakte snel de kachel aan en maakt een grote pan kippensoep. Maaike hing een tijdje op de bank, maar kroop na de lunch fijn in mijn bed. Echt naar, dat ze zo ziek was. Als je zwanger bent, komt zoiets altijd twee keer zo hard aan.

Vandaag kwamen Jaap en Maaike op herhaling. Even dacht ik, dat Maaike dan wellicht opgeknapt was. Maar één blik op haar, toen ze binnenstapte, was genoeg: ze was er minstens zo naar aan toe als gisteren. Goed dat ze hier was. Nu kon ik haar mooi vertroetelen. We zorgden met elkaar voor Naomi. Die had de hele dag pret met Julian. Zo leuk, om die twee samen te zien opgroeien.



Ze bleven met z´n drieën meeëten, vanavond, zodat Maaike thuis ook weer direct onder de wol kon kruipen. Hopelijk knapt ze nu snel op!

We aten trouwens boontjes van de moestuin. Ongelofelijk! 24 oktober en dan nog heerlijk boontjes kunnen oogsten!



Maria en Jaap hebben samen enorm veel ingepakt. We zetten ons hier al schrap voor de eindejaarsrace en dan is een voorraad van meel, bloem en broodmixen alvast heel fijn.


Zelf was ik druk met het inpakken van de orders en met alle lopende zaken. En vanavond mocht ik weer fijn administratie doen :-). Wat heerlijk als je je nooit hoeft te vervelen.