zaterdag 21 november 2009

Geurig

Vanavond hadden we hier een heel geurig verjaardagsfeestje. Maaike mocht haar verjaardag nog vieren met haar vriendinnen. Het is al wel lang geleden, dat ze jarig was. Maar door mijn gecompliceerde zwangerschap en de nasleep daarvan was er nog niet van gekomen, om het feestje te houden. Nu werd Maaikes geduld eindelijk beloond.

We hebben deze keer eens voor een andere opzet gekozen. Normaal wordt er op feestjes altijd meegegeten. Maar nu kwamen de gasten ná het eten, om half 8. Maaike zit in groep 7 en je begrijpt hoe gezellig dat was met al die meiden. We hebben eerst gezellig koffie zitten leuten met vers gebakken appelflappen. Daarna kwam het traditionele kadootjes verstoppen. Dat blijven ze leuk vinden.

Maaike is heerlijk verwend met schrijf- en knutselspulletjes. Daar kan ze de komende tijd wel mee vooruit. Leuk!

Na het uitpakken van de kado's ging Willem Maria, Jan en Henk naar bed brengen. Koos, Leendert, Hans en z'n vriendje werden naar het kantoortje gedirigeerd. Er kwam rust in de tent. Ik vertelde de meiden wat we zouden gaan doen: een zeepketting maken. Dat was nieuw voor iedereen. Leuk hoor!

Ze gingen aan de grote tafel zitten en hebben ijverig zitten fröbelen. En het ging me toch heerlijk ruiken hier! De kettingen zijn heel mooi geworden en de meiden waren er heel blij mee.



Ze wisten ook al meteen wat ze met de restjes zeep wilden doen: in een zakje met een beetje water en dan maar knijpen en schuimen. Smurfensnot noemen ze dat :-).

Het was inmiddels al kwart over 9. Tijd om nog even wat chips te eten. Dat deden ze ook meteen in spelvorm. Ze gingen met elkaar aan de salontafel zitten. Op de grote tafel werden twee schalen met chips gezet. Om beurten gooiden ze de dobbelsteen. Wie zes had mocht snel naar de tafel rennen en chips schranzen. Grote lol!

Toen de schalen leeg waren (en de vloer ernstig bezaaid was ;-) ) dronken ze nog snel een glas fris en daarna bracht Willem ze thuis.

We hebben genoten!

Na het opruimen van de kamer heb ik nog maar even achter de strijkplank plaatsgenomen. Nu ben ik echt een beetje gaar. Ik zou graag nog willen bloggen over verjaardagsfeestjes en kadootje enzo, waar Constance naar vroeg. Ook wil ik wel bloggen over financiën en zakgeld, waar ook een vraag over was. Maar dat moet allemaal maar even wachten. Evenals de berg vragen in m'n mailbox. De komende twee weken zit ik erg vol gepland. Voller dan ik leuk vind. M'n logjes zullen dus wat hap snap moeten ;-)