maandag 7 december 2009

De Bespaarkalender van Marieke Henselmans

Vorige week kreeg ik hem toegestuurd: de Bespaarkalender 2010 van Marieke Henselmans. Ik heb er heerlijk in gebladerd en in gesnuffeld. Wat vind ik het knap van Marieke, dat ze er weer in geslaagd is de kalender met wat nieuws te vullen! Volgens mij is het de vierde Bespaarkalender, die ze heeft gemaakt. Dan is het toch echt een uitdaging om met iets nieuws te komen. De Bespaarkalender is een kadootje waar je het hele jaar plezier aan hebt, maar die ook ná 2010 leuk blijft om nog eens in te zien. Voor beginnende consuminderaars is het een informatie-bom van formaat. Voor doorgewinterde consuminderaars is het meer een inspiratiebron. Marieke heeft een heel enthousiasmerende manier van schrijven. De kalender is luchtig door de cartoons van Bespaarvarkentje, serieus door de tips van het Nibud en activerend door o.a. de gratis uitstapjes-tips en de voordelige recepten van Marieke. Zelf heb ik al iets gezien, wat ik binnenkort wil maken: het feestelijk kaarsjesbrood (het recept staat bij 24 december).

De lezers van mijn blog kunnen de Bespaarkalender met korting kopen. Ga daarvoor naar www.bespaarboeken.nl en zet bij opmerkingen: Eenvoudig Leven korting. Je betaalt dan 13,50 in plaats van 14,95 en dat is volgens mij toch mooi 10% korting :-) (En nee, ik verdien er niets aan ;-) )