vrijdag 13 januari 2012

Van alles en nog wat

Wat is de week weer omgevlogen! Nog niet de helft van wat ik van plan was is gedaan, geloof ik. Nu had ik ook bijna iedere dag een zieke (er doet een buikgriepje de rondte) en vandaag had ik een hoofdpijndag, wat allemaal niet zo meewerkte. Maar goed. Voor morgen staat er nog een heel programma te wachten. Het brood en de taart voor zondag (dan is Willem jarig) moet gebakken worden. De frituurpan staat nog vol oliebollenvet en ik heb beloofd patat te bakken. Ik moet dus de frituurpan schoonmaken en de olie verversen. Joehoe, mijn lievelingswerk :-(. 's Middags komt er een fotograaf voor een artikel in het blad "Aan de Hand". Natuurlijk moet de was en de strijk doorgaan. En ik heb morgen geen hulp van de kinderen, want die gaan naar de natuurclub. Als ze daar niet heen gaan helpen ze me altijd een uurtje en dat scheelt echt een slok op een borrel. Ik zal me vast niet vervelen ;-).

 De kippen zorgen regelmatig voor een verrassing. Sowieso blijf ik het elke dag een kadootje vinden als er zomaar eitjes in het leghok liggen. De kip die pas ziek was vanwege kropproblemen is weer beter. Zij heeft meteen een oude gewoonte voortgezet: als ik de kippen loslaat en ze heeft haar ei nog niet gelegd, rent ze naar de schuur. Daar staat een oude, houten veilingkist, waar het stro voor de cavia's in bewaard wordt. Ze springt dan in de kist, maakt het zich gemakkelijk en gaat daar rustig haar ei leggen. Dat is zo'n grappig gezicht! Soms legt ze haar ei wel gewoon in het leghok. En deze week lag daar dan weer zomaar een grapje: een gewoon ei en een mini-ei! Schattig!

Het breiwerkje, waar ik voor de vakantie aan begon, is vorige week afgekomen. Maria heeft haar schouderwarmertje al lekker om gehad. Ik weet alleen niet wat voor doms ik nu weer met m'n camera gedaan heb. De foto's zijn een beetje apart :-))



Ik was van plan deze week wat nieuws op de pennen te zetten. Ik wil wat kraamkadootjes maken voor een paar zwangeren in mijn omgeving. Maar daar is nog niets van gekomen. Ik mis het wel hoor, dat ik geen breiwerkje voor het grijpen heb liggen. Er ligt wel iets anders voor het grijpen: vandaag stuurde een lezeres een nummer van Seasons toe. Heerlijk! En vanavond kwam onze leesmap en daar zat een Landleven bij, die ik nog niet gelezen heb. Ook al zo fijn! Dan heb ik ook nog een kruidenboek voor mijn verjaardag gehad, waar ik steeds in blader. En als klap op de vuurpijl liggen er ook nog twee ongelezen boeken op me te wachten. Maar daar ga ik zondag pas aan beginnen.