maandag 14 mei 2012

Blij, maar ook een beetje niet

Ik ben blij!

Blij, omdat het me ook vorige week weer lukte om 6 zakken/dozen de deur uit te doen. Het ontrommelen gaat lekker. Er zijn nu sinds ik er op 16 april mee begon 22 zakken/dozen/tassen de deur uit gegaan. En dat is toch echt nog maar het begin. Ik wil tot de zomervakantie ermee doorgaan om elke week vijf tot zes zakken/dozen/tassen de deur uit te doen. Alles gaat naar de Kringloop, containers of volgende gebruikers. Langzaam en zeker krijgen we meer lucht :-).



Blij om het leuke bloemstukje op tafel. Trijnie nam een enigszins verlept boeket mee van haar werk. Ik heb er de mooiste bloemen uitgehaald en er een tafelstukje van gemaakt in een sauskom van m´n wedgewood servies.



Blij vanwege de afterparty van Moederdag. Ik kreeg heel veel tuinspulletjes en vandaag kon ik me uitleven. De helft van de plantjes die ik kreeg heb ik uitgeplant. De rest hoop ik deze week te doen. Wat ziet het er al gezellig uit. Het was een genot om lekker met mijn hoofd in de zon in de tuin te wroeten!




Blij om het nestje jonge merels in de heg.



Blij ook om de eerste keer zelf gekweekte groente van het moesdak te eten. Van drie soorten sla maakte ik een lekkere slamix.




Maar toch ben ik ook een beetje niet blij. Dat is vanwege het verdriet wat bij mijn vriendin Ellen in huis kwam en ook vanwege de rouw in het gezin van mijn zus en zwager. Hun (schoon)moeder overleed gisteren. Als verdriet zo dichtbij is draag je het de hele dag bij je. En dat maakt dat je blijdschap niet zo uitbundig is als anders.