woensdag 23 december 2015

Kerstvakantie

Wat is het toch altijd heerlijk, als de kinderen vakantie hebben. Lekker even de druk van immer tikkende klok weg. Bedtijden, computertijden, etenstijden, alles is ineens flexibel :-). En geen (nou ja, bijna geen) aansporingen mijnerzijds nodig, om nu toch eens aan het huiswerk te gaan. Er moeten alleen wat boeken gelezen worden en wat tentamens voorbereid.

Mijn dagen zijn in deze vakantie redelijk vol gepland. Wat dat betreft heb ik niet ´vakantie´ zoals dat doorgaans bedoeld wordt. Maar vakantie hoeft voor mij niet synoniem te staan met ´niets doen´.

Vandaag moet ik de laatste aflevering van dit jaar van de kookrubriek in Terdege maken. Gisteren werden er officiële foto´s gemaakt van de nieuwe keuken, inclusief het officieel overhandigen met bloemen en al. Maandag was het rommel-, inpak-, was-, strijk-, markt-,  broodbak- en schoenenkoopdag (zoiets dan toch). Met ´s avonds de kerstvertelling in de kerk voor de catechisanten. Kijk zo loopt de week aardig vol.

Ik wil langzamerhand aan de voorbereidingen voor het kerstdiner beginnen. Niet dat dat zoiets buitensporigs gaat worden, maar toch even net wat uitgebreider dan normaal. Lekker soepie vooraf, extra groenten, stoofpeertjes en tuttifrutti en een wat luxer dessert.

Gelukkig hoef ik er geen speciale toeren voor uit te halen, om straks drie dagen zonder winkelen te overleven. Dat lijkt voor veel mensen de uitdaging van 2015 te zijn, als ik dat zo om me heen hoor :-).

Willem moet helaas de hele vakantie werken. Er was iets niet goed gegaan met de vakantieplanning. Ook Maaike werkt bijna de hele vakantie. Zij heeft sinds een paar weken een zaterdag-/vakantiebaantje bij Maaltijd&Grill in Rotterdam. Daar is het topdrukte in deze tijd van het jaar. Ook Hans werkt nagenoeg de hele vakantie. Maar dat doet hij altijd in vakanties. Werken is z´n lust en z´n leven. Hij moet echter nog een paar maandjes schoolgaan, voordat hij z´n diploma heeft. En tenslotte werkt Dirk ook gewoon door. Hij is door z´n vakantiedagen heen, omdat hij pas in april met zijn baan is begonnen. Het lummelen en werken loopt hier dus weer eens vrolijk door elkaar heen.

De raar hoge temperaturen en de rommelige drukte van de afgelopen weken maken dat het kerstgevoel bij mij nog helemaal ontbreekt. Ik weet niet, of ik vòòr de Kerst nog een keer zal schrijven. Daarom wil ik bij dezen alvast alle lezers Goede Kerstdagen toewensen!



Christelijke e-card Lukas 2:10,11
Vreest niet, want, ziet, ik verkondig u grote blijdschap,
die al den volke wezen zal;
Namelijk dat u heden geboren is de Zaligmaker,
welke is Christus, de Heere, in de stad Davids.
Lukas 2:10,11