donderdag 20 april 2017

Hoe gaat het met de opruimeritus?

Nog even een snel berichtje op de late avond.

Hoe gaat het met de operuimeritus? Goed hoor! Ik ben op dit moment echter niet zo rigoureus bezig als vorige week. Sowieso niet omdat we deze week een werkdag minder hebben en ik het daardoor toch wat drukker heb dan normaal. En ook al niet, omdat ik het deze week druk heb met het vullen van de webshop. Maar dat geeft allemaal niets. Mensen die al langer meelezen kennen mijn motto: ¨Alle beetjes helpen,¨ zei de mug en hij pieste in de Noordzee. Er was vandaag toch weer een halve zak kleding, die naar de container ging. En ik heb spullen voor de Kringloopwinkel klaargezet. Leuk, leuk, leuk. En verder ruim ik kleinigheden op. Soms echt op het pietluttige af, maar ik heb er gewoon plezier in. Ik leg bijvoorbeeld slopen in de kast en zie dat de stapel slordig is. Dan haal ik even alles eruit en leg alles keurig recht terug. Ook dát helpt om een opgeruimde sfeer in huis te creëren.


Er was ook keukenwerk. Ik maakte aardbeienjam.


Bakte een proefbaksel voor de webshop.


En schilde een grote pan vol stoofpeertjes. Die konden mooi op de houtkachel (´gratis´ koken), want de kachel heeft de hele dag gebrand. Brr. Wat was het koud! (al was het heerlijk zonnig!)


Ik ben de voorraad groenten en fruit aan het opmaken en had bedacht om vandaag iets te koken met de twee flessepompoenen die ik nog had liggen. Ik ´googlede´ even om wat ideetjes op te doen en zag iets langskomen met pompoen en selderijknol. Hé, dat kwam mooi uit. Ik had namelijk ook nog een oude, verdroogde knolselderij liggen. Gratis gekregen van de groenteboer, omdat er een lelijke plek op zat. Ik had er al een schijf vanaf gesneden voor in een kippenbouillon. Maar nu ging ik die knol lekker opmaken.



O, en wacht eens even: ik had nog carpaccio over van zondag. En dat moest ook nodig op. Alles bij elkaar misschien een dwaze combinatie, maar we hebben gesmuld.

Carpaccio vooraf. (die liet ik aan me voorbijgaan, want ik eet heel weinig vlees. Ik nam lekker een bordje aardbeien. Ook een lekker voorafje ;-))


En pompoen-knolselderij-gehakt ovenschotel als hoofdgerecht


Zo! En nu mars naar bed. Het is al weer veel te laat!