zaterdag 11 juni 2022

Berichtje uit de ziekenboeg

Even een klein berichtje, omdat ik via allerlei kanalen verontruste vragen krijg naar m´n gezondheid.

Ik ben inmiddels vier keer bij de huisarts geweest, heb één keer op de spoedeisende hulp gezeten en ben door een manueel therapeut behandeld. Tot nu toe weet niemand precies waar die nare pijn vandaan komt. Ik heb niet continu pijn, maar wel dagelijks en soms ´s nachts. En die pijn is ondanks alle pijnmedicatie niet te harden. 

Van de week werd ik een keer wakker van de pijn en besloot maar in de kussens te gaan zitten. Dat voelde beter dan liggen. Maar toen ik na een tijdje toch weer liever wilde liggen, moest ik Willem wakker maken. Ik kon niet zonder zijn hulp gaan liggen.

Op goede momenten kan ik alles, wat ik normaal ook doe. Heel vreemd.

En verder is het vervelend, dat mijn saturatie raar doet. Die is regelmatig rond de 90 en dat geeft een benauwd gevoel.

Algemeen advies is: doe rustig aan, ontspan en ... ga sporten. Ja heus. Dat vond de manueel therapeut beslist een goed advies. Goed voor m´n spieren. En nee, wandelen vond hij geen sport. Dat is volgens hem ´bewegen´ en geen ´sporten´. Dan moest ik beslist gaan joggen of hardlopen. Nou ja, ok. Misschien ga ik wel een hometrainer bij de kringloop halen...

Volgende week moet ik een fietsproef bij de cardio, om ook dat na te kijken en zo mogelijk uit te sluiten, dat de pijn van mijn hart komt. Alleen ga ik die afspraak nog even afzeggen. Want inmiddels is Willem ziek. Corona! Ook dat nog. Hij is best ziek, vooral door de koorts. En hij blijft tot dinsdag in quarantaine. Tot die tijd heb ik geen chauffeur en zelf mag ik met de medicijnen, die ik gebruik, niet achter het stuur. 

Vandaag was daarom ook onze cafetaria gesloten. In plaats dat wij voor een hele meute voor frieten zorgden, werden wij op onze beurt verwend. Dirk appte vanmorgen, dat hij eten voor ons had besteld en dat het tussen half 6 en 6 uur bezorgd zou worden. 

Even voor half 6 stopte er hier een autootje van een pizzaria voor. Nou zeg! Wat een geweldig leuke verrassing!



We aten heerlijk buiten op het terras. Als het even kan zijn we buiten. Lekker gezond. Vanmorgen hadden Willem en ik ons koffie-momentje ook buiten. Met fruit en extra water. We moeten allebei veel drinken. Bij corona wordt maar liefst twee liter aanbevolen.


We hebben nu zoiets als ´de lamme helpt de blinde´, nu we allebei iets mankeren. Dat is zo verkeerd nog niet. Maar we hopen natuurlijk wel op betere tijden, wat onze gezondheid betreft.