dinsdag 31 maart 2009

Buffelen

Deze week heb ik nogal veel dingen buitenshuis. En dat stempelt altijd meteen mijn planning. Hoewel ik al die buitenshuise aktiviteiten zoveel mogelijk mijd, zijn er nu eenmaal altijd dingen als schoolafspraken, dokterbezoeken en dergelijke, die tóch moeten doorgaan. Ik heb er weleens over nagedacht, of ik dit soort dingen niet anders kan organiseren. Bijvoorbeeld er 1 dagdeel per 2 weken voor uit te trekken of zo. Maar ja, da's een leuke theorie, de praktijk is weerbarstiger. We roeien dus maar met de riemen die we hebben en bouwen de werkzaamheden maar gewoon rondom dit soort verplichtingen. Gisteren was een dag, dat ik de hele dag thuis was. Vandaag een dag die ik grotendeels buiten de deur doorbracht. Ik heb daarom gisteren erg lopen buffelen. Ik vind het in zulke weken erg handig om de warme maaltijden vast een stuk voor te bereiden. Als je dan op zo'n dag als vandaag moe en laat thuiskomt en je eigenlijk helemaal geen zin hebt om nog te gaan koken, dan is het een genot als de aardappels al geschild klaar staan en het vlees al gebraden is. Nu hoefde ik enkel nog maar de rode kolen te schaven en te koken. Als toetje had ik voor een keer ijs uit de winkel. Al met al stond het eten binnen een uur op tafel en na het smikkelen van de heerlijke hollandse kost verklaarde Willem plechtig, dat daar toch werkelijk geen Chinees tegen op kon. Toen voelde ik me toch wel voldaan om mijn gezwoeg van gisteren ;-). Hier een fotoverslagje van mijn maandagse gebuffel.