donderdag 12 maart 2009

Heb je ooit zo zout gegeten?

Ik moet nodig klagen over het bellen naar instanties, zoals de telefoonprovider. Vandaag kwam de post met een brief van de kpn (onze internetprovider), dat we geblokkeerd zijn i.v.m. achterstallige betaling en dat we beëindiging van de overeenkomst kunnen voorkomen door stante pe 203,70 over te maken. Ik begreep er helemaal niets van. Sowieso zijn we helemaal niet geblokkeerd en bovendien heb ik geen betalingsachterstand, want we betalen met een automatische incasso en de bedragen zijn steeds keurig afgeschreven. Wel kreeg ik vorige maand ook al een brief, waarin stond, dat ze al vele malen een email naar ons gestuurd hadden, met het verzoek om betaling van een termijn, omdat het afschrijven niet was gelukt. Ook dat was al zo raar. Ik had nooit email van kpn gezien en er was geen enkele reden, waarom het afschrijven niet gelukt zou kunnen zijn. Ik ben toen aan het bellen gegaan en toen bleek, dat ze hun fakturen en brieven altijd naar een mij onbekend emailadres hadden gemaild. Ik heb het juiste emailadres aan ze doorgegeven en sprak met die mevrouw af, dat ik die ene openstaande termijn dan maar handmatig zou ingeven in internetbankieren, omdat toch niet meer te achterhalen was waarom het automatisch niet was gelukt. Dat bedrag had ik keurig betaald. Het ging om 33,95. Dat is dus weer heel wat anders dan het bedrag waarover ik nu weer een brief kreeg. Ik zette m'n aversie opzij en klom meteen maar in de telefoon. Wat blijkt? We hebben TWEE internetaansluitingen. De ene wordt steeds keurig automatisch afgeschreven. De andere staat op ónze naam, maar de bedragen worden van een mij onbekend rekeningnummer afgeschreven en dat blijkt dus ook nog eens onregelmatig te gebeuren, zodat er een betaalachterstand is van ruim 200 euro. Om het nog ingewikkelder te maken: de bedragen die bij ons netjes worden afgeschreven, blijken niet altijd hetzelfde. Nou, van dat laatste snapte die mevrouw al helemaal niets. Het duurde al 11 minuten voordat er boven tafel kwam, dat wij TWEE klantnummers hebben. De conclusie van de mevrouw: zij kon dit niet oplossen. Ze kon me doorzetten naar klantenservice, maar daar zitten uitzendkrachten en studenten, die me waarschijnlijk ook niet verder kunnen helpen. Dus was het maar het beste, als ik mijn verhaal op papier zou zetten. Daartoe krijg ik een envelop thuisgestuurd, met daarop een sticker, zodat alles op de goede afdeling moet belanden. ARCH!!! Dit kost me zeeën van tijd en eindeloos van het kastje naar de muur gestuurd worden, vrees ik. Nog mazzel, dat we TWEE aansluitingen blijken te hebben, zodat we niet ook nog eens schuldeloos afgesloten worden. Nah ja. Wordt vervolgd.