maandag 12 oktober 2009

Einde en begin

Nu voor mij het einde is gekomen aan de periode van kinderen krijgen, heb ik een begin gemaakt met het opruimen van de babyspulletjes. Ik ben erg blij, dat Henriëtte het mee kan nemen naar Roemenië. Daar krijgt het wellicht een goede bestemming. Nog één keer heb ik alles liefdevol door mijn handen laten gaan en netjes ingepakt. Een paar herinneringen blijven hier. En de meisjes waren erg blij met wat ieniemienie kleertjes voor hun poppen.



Vanmiddag heb ik een poosje op de bank zitten breien. Henk is ziek geworden en die wilde lekker tegen me aan hangen. Vanavond heeft hij overgegeven. Ik hoop, dat het niet de hele kring rond gaat!

Wim kwam met een grote doos stoofperen (st. Remy's) thuis uit zijn werk. Die had hij van een collega gekregen. Wat zijn we toch bofferts!




De komende twee weken heb ik een makkie met eten koken. Bijna alle groenten zijn voor-bewerkt (geweckt en gevroren). Dat scheelt veel werk, wat mooi uitkomt, omdat ik druk ben met de kledingkasten. Na de herfstvakantie hoop ik die helemaal op orde te hebben.

Intussen is het rommelig op de scholen. Op de basisschool is het projectweek. De kinderen hebben allerlei anders-dan-anders aktiviteiten. Koos gaat morgen met de Fast Ferry naar de Calvijn-tentoonstelling in de Grote Kerk in Dordrecht. Donderdag hebben de kinderen vrij, omdat er een juffrouw trouwt. Het is de juf van Maaike. Die boft dus! D.V. vrijdagmiddag hebben de kinderen alweer vrij. Dan wordt de laatste hand gelegd aan de lokalen, omdat het dan 's avonds projectpresentatie-avond is.

De VO-ers hebben toetsweek. Dus Dirk en Leendert zijn op de raarste tijden thuis of juist weg. Leendert gooide vanmorgen, na het leren, nog snel even z'n hengel uit en ving zowaar een mooi snoekje.




Ik mag dan een vrouw zijn, die thuis 'zit', saai is het niet :-)