zaterdag 24 oktober 2009

Stress

Sinds donderdag ben ik in de stress geschoten. Niets voor mij, eigenlijk. En het is ook helemaal niet nodig. Maar het gebeurt gewoon!

Donderdag realiseerde ik me, dat het nog maar drie weken was voor de bruiloft. En ineens vloog alles wat er nog moest gebeuren me aan! Ik ben heel hard aan de slag gegaan. Eerst naar de winkel, om voor mezelf kleding te kopen. Dat was heeeeeel lang geleden en ik zag er eigenlijk als een berg tegenop. Maar ik ben erg leuk geslaagd. Ik ben hier op het dorp naar de Outlet van College Style geweest. Daar heb ik een eenvoudig zwart jurkje gekocht met een feestelijk witte blouse eronder. Ik had van iemand een mooi grijs gestreept jasje gekregen en dat staat er perfect op. Ik ben er erg blij mee. Ik ben ook meteen maar naar de Schoenenreus gereden voor schoenen. En ook die had ik zó gevonden. Ik zal er wel mee moeten oefenen, want er zitten aardige hakken onder en het lopen op zulke hakken ben ik verleerd ;-). Afijn, ik bofte erg. Want de al afgeprijsde schoenen bleken bij de kassa nog meer afgeprijsd en ik hoefde er maar een tientje voor neer te tellen!

Vandaag zijn Trijnie en ik om hoeden gegaan. Willem ging mee, want die heeft er meer kijk op, dan ik :-). Ook deze aankoop ging vlot en ruim binnen het budget. Hè, hè, een pak van m'n hart, dat ik dat allemaal van m'n lijstje kon schrappen.

Vanmiddag ben ik nog even met Hans naar de Schoenenreus gesjeesd. Ook hij heeft nu schoenen voor de bruiloft klaarstaan.

Tussen de bedrijven door heb ik de nieuwe spullen, die ik Wim wil meegeven, gewassen. Werk-spijkerbroeken en werk-shirts. Vorige week gekocht in de aanbieding bij, alweer, de Schoenenreus. Wim draagt altijd Schoenenreus-broeken naar z'n werk en die waren nu 2 voor 19,00. Ik heb er vier genomen. Dan kan hij even vooruit.

Gisterenavond hebben we hard gewerkt aan allerlei andere, feestelijke, voorbereidingen voor de bruiloft. Maar daar kan ik nu nog niet over uitwijden, hier.

In mijn hoofd weet ik, dat m'n lijstje van dingen, die nog gedaan moeten worden, goed te behappen is en dat ik het écht wel rond zal krijgen. Maar mijn gevoel is onrustig. Ik voel flinke vlagen stress door m'n lijf jagen. Ik hoop, dat ik dat snel kwijtraak!

De afgelopen week heb ik het ook heel druk gehad met de kledingwissel. Alle kleding is uitgezocht, gepast, zo nodig vermaakt en ligt nu in de kasten. Ik heb een bescheiden lijstje met dingen, die nog nodig zijn. Daar hoop ik volgende week op een ochtend mee naar de stad te gaan. De voorraad spullen voor Roemenië is enorm aangegroeid. Er staan nu al negen vuilniszakken en één bananendoos klaar met allemaal nog goede spullen. Ik ga straks nog ruimte krijgen ;-).

Vanmiddag ben ik nog langs de boer gegaan voor aardappels, groenten en fruit. Ik heb een mooie pompoen meegenomen van ruim 9 kilo. Ik wil eens proberen om pompoensoep in te maken. Ook wil ik pompoentaarten bakken en misschien maak ik dit jaar wel eens pompoenjam. Dat heb ik nog nooit gedaan. Maar dat mag allemaal wachten tot ná 12 november. Tot die tijd geniet ik gewoon van het kijken naar m'n prachtige pompoen :-).

Vanavond kregen we nog een doos met brood en allerlei lekkere broodjes. Lekker voor morgen! Ik had juist niet zoveel brood gebakken. Maar nét genoeg tot en met het maandagochtend-ontbijt. Maar nu, met al dat lekkers, hebben we royaal. En dan nog zoveel keus. Echt luxe. Er zat ook een stokbrood bij. Dat hebben we net opgesmikkeld met brie erop.

En dan nu maar genieten van een nacht, die een uur langer duurt :-)