woensdag 4 augustus 2010

Aktie

Gisteren hadden we zomaar nog een gezellige vakantiedag. Ellen, Marco en Svenja zouden bij ons op bezoek komen! Uiteraard wilden wij deze vrienden maar wát graag een beetje verwennen. Willem en Dirk hadden nog een middag vrij genomen van hun werk en we zouden verder de activiteiten laten afhangen van het weer.
Om 12 uur arriveerde ons bezoek. Wat was het een blij weerzien! In afwachting van Willem en Dirk dronken we alvast een kopje thee en kletsten honderduit. Dat gaat heel gezellig in drie,vier talen door elkaar. Ellen spreekt nederlands en met haar praten we dus graag in het nederlands. Als het heel snel gaat vertaalt Ellen het even voor Marco of Svenja in het Swytserduits. Als we met Marco of Svenja praten gaat dat in het (steenkolen)duits en de mannen onderling communiceren grotendeels in het Engels. Gezellig hoor, zo'n mengelmoesje :-).
Toen Willem en Dirk arriveerden waren ook juist de broden klaar en konden we aanschuiven voor de lunch.
Het weer was prachtig en we konden dus eigenlijk doen en laten wat we wilden. Alleen...we hadden door al het geklets zo weinig tijd :-). We wilden daarom iets in de buurt doen en vroegen of ons bezoek het leuk zou vinden om naar de markt in Rotterdam te gaan. En ja, dat was een goed plan.
We reden met twee auto's naar Rotterdam en slenterden heerlijk over de markt. We hebben uitgebreid naar zo'n 'robotmeneer' staan kijken, die z'n kunsten vertoonde en dronken zittend op een lege kraam appelsap en icetea wat Maaike en Svenja snel bij een supermarkt hadden gekocht.
Daarna zijn we opgesplitst. Marco en Dirk vonden het leuk om nog even langs de electronica kramen te lopen en de rest koos ervoor naar de Kringloopwinkel te gaan. We zouden elkaar om 5 uur weer terugzien in de bieb.
In de Kringloop was Ellen vooral heel fanatiek aan het zoeken naar Nederlandse boeken en ze was heel blij dat ze er een paar van haar gading tussen vond staan.
We scharrelden op ons gemakje wat rond en liepen daarna naar de bieb, waar Ellen weer verder snuffelde tussen de afgeschreven boeken ;-).
Om 5 uur waren we weer compleet en gingen terug naar de auto's. Via Ridderkerk, waar Trijnie bij een bushalte stond, reden we naar huis. Dinertime!
Mijn vader had een geweldig idee gehad. Hij belde maandagavond op met de vraag, of we het leuk vonden als hij 'die mensen' op biefstuk zou trakteren. Ja natuurlijk. Het was een schot in de roos, want Ellen vertelde dat ze dat in geen jaren gegeten had. We smulden heerlijk en tafelden tot ergens tussen half 9 en 9 uur. Ellen beweerde dat ze geen 'pap' meer kon zeggen en bedankte zelfs voor de thee die ik nog wilde zetten.
Veel te snel kwam er een einde aan het bezoek. Zo raar, dat we elkaar nu wie weet hoe lang niet zullen zien...

Vandaag was het hoogtijd voor: AKTIE!
Er moest gewerkt worden door deze huisvrouw. Maar dat was geen straf. Ik bruiste van energie. Ik bakte zes broden maar ook de heerlijkste havermoutkoekjes naar een recept van Toor uit haar boek "Eenvoudig gelukkig", wat ik zomaar toegestuurd kreeg.



Intussen rook het hier ook al lekker naar kruidkoek uit de wonderpan. Vorige week is mijn zus verhuisd en ik wilde vanmiddag even bij haar kijken en dan de koek meenemen.



De wasmachines draaiden overuren. Een vriendin van mij kwam niet door de vakantiewas heen geprakt en daarom had ik aangeboden de slaapzakken voor haar te wassen. En aangezien er maar één slaapzak in de trommel past en er acht te wassen waren begeleidde het gesnor van de wasmachines ons zo'n beetje de hele dag.



Intussen vermaakten de kinderen zich opperbest. Twee waren uit logeren, één had een vriendin te logeren en zo met elkaar scharrelden ze zomaar wat om het huis. Vanmiddag gingen er drie zwemmen. Jan en Henk nam ik mee naar mijn zus. Maar eerst zouden we naar de speelgoedwinkel gaan. Jan had nog geld van z'n verjaardag en ook het vakantiefooitje van opa en oma. Hij wilde graag 'iets' kopen. Ik zag bij de kassa een enorm schap met uitverkoopjes en heb meteen het een en ander gekocht om de kadootjesvoorraad op peil te houden. Ook liepen we nog even naar Kruidvat. Daar was Head & Shouders shampoo in de aanbieding en dat is het enige merk shampoo dat Willem graag gebruikt. Er was een actie: twee kopen + twee gratis. Het scheelde echter niet veel, of ik had m'n voordeeltje verspeeld. Ik kreeg namelijk verkeerd geld terug bij de kassa. Ik vind dat zó dom, als er niet gewoon terug geteld wordt, maar dat je een hand geld toegestopt krijgt! Dat moest niet mogen! Gelukkig kan ik goed rekenen en nog vóórdat ik het geld in mijn portemonnee had gedaan zag ik dat het niet klopte. Ik had 5 euro te weinig terug gekregen. Altijd blijven opletten en rustig je geld natellen en opbergen, ook al staan er 30 mensen achter je in de rij!

Bij mijn zus was het gezellig. Lekker rondgekeken en koffie geleut. 't Was zo weer tijd om op te stappen. Er moest weer gekookt worden. Voordat ik van huis gegaan was had ik al vijf kilo spinazie gewassen en dat stond dus al klaar om op het gas gezet te worden. Ik bakte kipfilet en een paar hamburgers, kookte aardappels (en de spinazie) en maakte een grote schaal fruit klaar. Mmm, wat is een prakkie toch altijd lekker.

Vanmiddag was er, behalve Arend-Jan (zie foto) van Ik maak blij, een verrassingspakket bezorgd. Zó lief!En ook weer zó bijzonder!



Vanavond heb ik de strijkplank maar eens uitgeklapt. Stel dat ik ontwenningsverschijnselen zou krijgen :-)