dinsdag 11 maart 2014

Bij

In januari was ik begonnen met  het haken van een strependeken. Het is een crochet along, waarbij je iedere week een paar strepen op krijgt als 'huiswerk'. Een geweldig leuk project, waaraan honderden (of zijn het inmiddels duizenden?) vrouwen (en misschien een enkele man) meedoen.

Na een week of drie vond ik het te langzaam gaan. Telkens had ik het huiswerk dezelfde dag al af. En ja, dan moest ik een hele week wachten, voordat ik verder kon. Daarom zette ik een tweede deken op. De eerste deken maak ik in Pip-kleurtjes, de tweede in zand- en pasteltinten.

In de vijfde week ging mijn computer kapot en lag het haken aan de strependeken stil. En toen mijn computer gerepareerd was liep ik wel een paar weken achter en had ik niet direct zin om die te gaan inhalen.

Maar vrijdag heb ik mezelf maar een schop onder m'n derrière gegeven en heb het haakwerk opgepakt.

Vanmiddag, tijdens het koffieuurtje met schoonmama, was ik met de eerste strependeken weer helemaal bij.
Leuk hoor. Het wordt al echt een dekentje. We zitten nu in week 10 en ik denk dat de deken nu voor ongeveer 1/4 deel klaar is.



Vanavond heb ik ook m'n tweede dekentje maar opgepakt. Daarmee zit ik nog maar in de strepen van week 4 en ik heb dus nog het nodige te doen, voordat ik ook hiermee weer helemaal 'bij' ben.

Het is zo leuk om te zien hoe je door simpelweg een paar strepen per week te haken uiteindelijk een heel dekentje haakt! Elke week wat streepjes is een dekentje in het jaar, dus :-). Je hoeft maar babystapjes te zetten. Als je het maar elke dag doet. Dan is het uiteindelijke resultaat groots!