maandag 16 november 2015

Advertorial

Spelregels
Vooraf even de ´spelregels´ voor wie hier nog maar kort meeleest en zich afvraagt: ¨Een advertorial op deze blog? Hoezo?¨

Aan de linkerkant van m´n blog (en soms bovenaan) draaien banners van adverteerders. Dit zijn speciaal geselecteerde adverteerders, die producten of diensten aanbieden, die passen binnen ¨Eenvoudig Leven¨. Niet zelden ken ik de mensen en/of hun producten of diensten persoonlijk en kan ik uit eigen ervaring ze van harte aanbevelen.
Voor nieuwe adverteerders schrijf ik altijd een advertorial, om ze goed onder de aandacht te brengen. Terugkerende adverteerders vragen soms ook, of ik een advertorial wil schrijven. Bijvoorbeeld om aandacht te vragen voor een nieuw product, een actie, of iets dergelijks.
Omdat niemand zit te wachten op verborgen reclame, geef ik zo´n bericht altijd de titel ´Advertorial´ mee. U kunt dan zelf beslissen, of u verder wilt lezen, of de reclame aan u voorbij laat gaan. Elke maand verschijnt er maximaal één advertorial.


Deze maand worden in de advertorial vier adverteerders in het zonnetje gezet.

1) Mr. Farmer
De hoofdadverteerder (de grote banner bovenaan de blog) is deze maand nieuw. Wij stellen hem graag aan u voor: Mr. Farmer.

Bij Mr. Farmer kunt u terecht voor kalfsvlees. Geen gewoon kalfsvlees, maar iets bijzonders. Mr. Farmer zegt er zelf van: Diervriendelijk, Betaalbaar & Buitengewoon lekker. 

In het filmpje hieronder laat ik Mr. Farmer graag zelf aan het woord:




Het werkt allemaal dus heel eenvoudig:
Mr. Farmer koopt biologische, gezonde, stierkalfjes bij Ecofields. Deze kalfjes worden op een diervriendelijke manier gehouden. Dat houdt ondermeer in, dat de dieren ´s zomers in de wei lopen. Ze krijgen (uiteraard) goed voer en alleen in een noodgeval wordt er antibiotica toegediend. Als het kalf zo´n 10 maanden oud is, wordt het geslacht in een slachterij in de buurt. Er wordt niet onnodig met het dier gereisd. Het vlees wordt in porties (voor 2 personen) vacuüm verpakt en diepgekoeld. Het vlees van het hele dier wordt daarbij verwerkt. 
De klant kan een keuze maken uit drie verschillende pakketten. De pakketten worden zorgvuldig ingepakt in een piepschuim koelbox met koelelementen en verzonden per post.nl.

Wij hebben zelf ook een pakket over de post gekregen om te proeven. Ik was verrast over het verzorgde en complete pakket. Op alle porties zat keurig een sticker met informatie over de inhoud. Ook zat er een foldertje bij met tips over de bereiding van kalfsvlees en de kruiden die erbij passen.



Keurig verpakt en met informatieve folder

De inhoud

Zo kwam de doos binnen, via Postnl.

Zelf eet ik heel zelden vlees. Voor nu heb ik een uitzondering gemaakt om een stukje te proeven. Als eerste maakte ik de kalfsriblappen klaar. Die waren fantastisch. Zó lekker zacht en smakelijk! Later heb ik ook een stukje van een braadworstje geproefd. Ook dat was lekker en heerlijk gekruid. Voor mij is het nu even genoeg. De rest van het gezin smult verder.

Het is de trend om minder, maar wèl beter vlees te eten. De vleespakketen van Mr. Farmer passen prima in deze trend! Bovendien is er dan nog het gemak van thuisbezorging. Het vlees kan zó uit de doos de vriezer in. Kalfsvlees is relatief duur vlees. Maar doordat Mr. Farmer het vlees van het hele dier verwerkt, is het betaalbaar. Het komt gemiddeld op ongeveer 2,00 per persoon per maaltijd. Kijk voor meer informatie op de website!

2) Smienk Trapliften
Ook nieuw op deze blog is: Smienk Trapliften. Ook deze adverteerder stel ik graag aan u voor.

Als oudere mensen in hun eigen woning willen (of moeten!) blijven wonen, is de trap vaak een behoorlijke spelbreker. Ik zie dat ook bij mijn eigen ouders. De trap oplopen is soms alsof de Mount Everest moet worden beklommen. 

Het is dan heel fijn als er een traplift kan worden geïnstalleerd. Maar hoe fijn zo´n hulpmiddel ook is, er hangt een fors prijskaartje aan! Dat is dan ook de reden, dat mensen zo´n traplift soms huren of leasen. Daarmee spreid je de kosten.

Een nòg voordeliger mogelijkheid is, om een traplift tweedehands aan te schaffen. Dat kan bij Smienk Trapliften, dé nummer 1 in gebruikte trapliften!

Zo´n tweeëneenhalf jaar geleden is Erik Smienk zijn bedrijf gestart. Hij zegt hierover:


“Tijdens mijn werk in de trapliftenwereld, liep ik meerdere malen tegen bijzonder schrijnende

gevallen aan. Situaties waarin mensen minimale mobiliteit hadden, maar de aanschaf van een 

traplift financieel simpelweg niet konden bolwerken. Tegelijkertijd wist ik dat gemeenten en

instellingen regelmatig kampten met een uitstroom van reeds gebruikte trapliften. Zo ontstond 

het unieke idee om deze behoeften aan elkaar te koppelen, en een onderneming in gebruikte 

trapliften te starten.”

Inmiddels is Smienk Trapliften uitgegroeid tot een ondernememing met 25 werknemers. Smienk voorziet dus duidelijk in een behoefte.

Een gebruikte traplift van Smienk kost minder dan de helft van de nieuwprijs. Dat wil overigens niet zeggen, dat er consessies worden gedaan op het gebied van veiligheid! De rails worden volledig aan uw trap aangepast. Ook de stoel en de bekleding krijgen de aanpassingen die u wenst. De motor wordt volledig gereviseerd. En dan wordt de traplift uiteindelijk voorzien van een speciaal veiligheidslabel.

Behalve voor de montage kunt u bij Smienk ook terecht voor het noodzakelijk periodieke onderhoud of voor reparaties. En heeft u een traplift, maar wilt u er vanaf? Ook dan kunt u contact opnemen met Smienk. 

Het mooie is, dat er nu geen dure, overbodig geworden, trapliften bij het oud ijzer belanden, maar dat alles wordt hergebruikt. Zo gaan voordeel en duurzaamheid hand in hand!

Kijk hier naar het actuele aanbod of maakt een afspraak voor advies op maat!

3) Boekenstek
Een terugkerende adverteerder in deze advertorial is Pleun-Jan Heistek van Boekenstek. Behalve de zomervakantie is deze tijd van het jaar natuurlijk bij uitstek de leestijd! Heerlijk opgekruld op de bank, beker warme chocolademelk, snorrende kachel en een goed boek :-). Hoe fijn is dat?!

Ik wil mezelf geen leesmonster noemen. Maar een boek of twee, drie per week gaat er toch altijd wel doorheen. 

Bij Boekenstek kunt u terecht voor zowel tweedehands als voor nieuwe boeken. U bestelt de boeken online en heeft daarbij de keuze uit wel 4000 boeken! De verzendkosten zijn laag: slechts 3,50 voor Nederland en 7,50 voor België. Bij besteding van 35,00 euro of meer, is verzenden zelfs gratis. En verzenden gaat ook nog eens snel: normaliter heeft u uw bestelling binnen 48 uur in huis.

Houdt u een boek liever eerst in de hand, voordat u het koopt? Dan kunt u op zaterdagmorgen ook terecht in de winkel van Pleun-Jan in Nieuw-Beijerland. Daar krijgt u bovendien ook nog eens 10% korting als u vooraf bestelt op de website.

Bent u al heel lang op zoek naar dat ene boek? Het ontbrekende boek uit uw verder complete serie? Dat nooit vergeten boek uit uw jeugd? Maak dan gebruik van het gastenboek op de website. Hier komen vraag en aanbod bij elkaar!

En als u dan toch lekker aan het rondneuzen bent op de website, lees dan ook eens de leuke, ontroerende en informatie verhalen op de blog van Pleun-Jan. 

Veel leesplezier!

4) Alles Lief
Als laatste noem ik Alleslief.nl

Lianne van Alles Lief vroeg me of ik aandacht wilde schenken aan een nieuwe lijn verzorgingsproducten. Het gaat om producten van het merk Naïf Care.



De producten van Naïf worden gemaakt van enkel natuurlijke stoffen. Ongelofelijk hoe er nog altijd heel veel schadelijke verzorgingsproducten worden ver- en gekocht! Dit terwijl er toch voldoende informatie is over bijvoorbeeld het hormoonverstorende effect van veel verzorgingsproducten. Wilt u er zich ook (weer) eens in verdiepen? Kijk dan bijvoorbeeld eens naar deze informatieve film

Naïf is een lijn met verzorgingsproducten die u met een gerust hart voor uw kindje (en uzelf) kunt gebruiken. Het mooie is, dat Naïf niet alleen enkel natuurlijke stoffen bevat, maar ook nog eens lekker en langdurig ruikt. Niet zo´n alles overheersend chemisch luchtje. Maar intens en tegelijk ingetogen.

Bij bekende merken (baby)verzorgingsproducten lijkt vooral die geur belangrijk. Dat het gebruik vaak meer schade toebrengt, dan goed doet (uitdroging van de huid bijvoorbeeld) lijkt ondergeschikt. 

Bij Alleslief zijn er ook kadopakketten van Naïf verkrijgbaar. Denk bijvoorbeeld aan de Starter Kit die het heel goed doet op een babyshower of als kraamkado.


Zelf heb ik drie producten van Naïf getest:
De shampoo. Ik vind de shampoo fijn in gebruik. Het schuimt niet buitensporig en dat is, denk ik, alleen maar goed. Juist de schuimvorming wordt vaak bewerkstelligd door verre van natuurlijke ingrediënten. Het geurtje vind ik heerlijk. Ik houd wat geuren betreft van subtiel, liefst neutraal en dat vind ik hierin terug.

De wasgel. Evenals de shampoo gewoon een fijn product. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een gewoon ´stukkie zeep´. Maar volgens mij is dat niet van Naïf verkrijgbaar. De wasgel doet verder prima z´n werk.

De billencrème. Rode billetjes komen in ons gezin niet meer voor ;-). Maar de billencrème van Naïf kan voor meer dingen gebruikt worden! Het is typisch zo´n product wat je gewoon altijd voorhanden moet hebben. Ik noem wat toepassingen:
- Als lippenbalsem (heerlijk vanwege de vitamine E die erin zit)
- Bij scheeruitslag (jawel, de mannen doen ook vrolijk mee! verkoelend en helend)
- Bij brandwondjes (de zinkoxide hydrateert de huid en verlicht de pijn)
- Als voetencrème (de zinkoxide elimineert de vetzuren die zweetvoeten veroorzaken)
- Als nachtcrème (de zinkoxide (weer!) verlaagt de talkproductie en heelt de huid)
Ik heb deze crème gebruikt voor een akelig brandwondje, wat ik vorige week op de workshop opliep. Eerst zat er een joekel van een blaar op. Prima. Het steriele vocht in een brandblaar is de best genezende omgeving. Maar helaas knapte de blaar en al snel begon het zaakje een beetje te ontsteken. De crème droogde het wondje prachtig uit en de genezing is snel ingezet.

Ik ben heel tevreden over de geteste producten. Bovendien zag ik bij het bestuderen van de kleine lettertjes op mijn testverpakkingen, dat Naïf producten in Nederland worden gemaakt! Helemaal goed.

Voor de lezers van mijn blog is er een leuke korting op de Naïf producten. De hele maand November krijgt u 10% korting, als u de code ELNAIF bij uw bestelling gebruikt!