woensdag 25 november 2015

Slakken komen er ook!

Ook al ben ik zo sloom als een slak, het komt best in orde met die kledingwissel :-).

Gisterenochtend heb ik tweeëneenhalf uur non-stop aan de kledingkasten gewerkt. Wat een klus! Maar hoe fijn is het om vak na vak op orde te krijgen. Er is weer enorm veel weggegaan. Te klein, versleten, uit de mode (broeken met enorm wijde pijpen ;-)), teveel van één maat enzovoorts. Er staat nu totaal 3 1/2 vuilniszak klaar met kleding die weg kan!

Vandaag wil ik weer verder gaan. De kasten van Hans, Koos, Jan en Henk hoop ik vandaag helemaal af te krijgen. Het zomergoed is op keurige stapeltjes, maat bij maat, in de opslagkast gelegd.

Alles sorteren op een bed

Er kan lekker veel weg!

De kasten worden weer netjes :-)
Er hoeft maar weinig aangeschaft te worden. Koos en Henk zitten het krapst in hun kleding. Henk heeft eigenlijk maar twee goede schoolbroeken, één dunnere broek, twee speelbroeken en een zondagse broek. Voor het mooi zou hij nog wel een schoolsetje kunnen gebruiken. Ook wil ik voor hem kijken voor een niet al te dikke winterjas. Hij heeft nu een heel dikke ski-jas. Lekker voor nu, maar als het even wat minder koud is, toch wel erg dik en daardoor niet zo handig met buitenspelen.

Ook voor Koos wil ik nog een extra schoolset. Vorige week heeft hij er zelf één bij de Primark gekocht. Niet echt mijn winkel vanwege de té goedkope kleding. Daar moet haast wel uitbuiting aan kleven, denk ik dan. Ik weet wel, dat dat evengoed het geval kan zijn bij dure kleding. Een lastig probleem!

Dirk en Leendert hebben een paar weken geleden zelf hun kledingkasten opgeruimd. Daar valt dus niet veel meer uit te zoeken. Ik wil alleen alles even netjes leggen. Ik houd van keurig nette stapeltjes. Dat is een tic van me. Maar met jongens, die alles schots en scheef trekken als ze iets uit de stapel willen hebben, houd je het nooit zo lang netjes. Meestal haal ik halverwege het seizoen een keer alles uit de kast om het weer netjes te maken. Zo blijft het allemaal binnen mijn slordige-kledingkasten-tolerantie :-).

De meiden d´r kast moet dan ook nog gebeuren. Daar moet ik even een geschikt moment voor afwachten. Anders dan bij de jongens, kan ik de meiden d´r kleding niet uitzoeken en opruimen zonder dat ze er zelf bij zijn.

Als laatste zijn de kasten van Willem en mij aan de beurt. Vooral met het oog op de interne slaapkamerverhuizingen, is het fijn als de kasten vast gedaan zijn. We hoeven dan geen overbodige spullen te verhuizen.

Toch wel superfijn, zo´n weekje dat ik me helemaal op het huishouden kan storten!