maandag 23 november 2015

Traag

Traag. Supertraag ben ik dit seizoen, als het gaat om de kledingwissel. Normaal gesproken doe ik de wissel in de herfstvakantie. Maar ja, toen trouwde Trijnie. De week na de bruiloft waren onze vrienden, Ellen en Marco, er nog en trokken we met elkaar op. En de daaropvolgende twee weken stonden in het teken van de eerste workshops Brood bakken van dit seizoen. En toen was het zomaar eind november...

Ok. De kinderen lopen niet meer in hun zomerkleding en op sandalen. Ze hebben allemaal gewoon lekker warme winterkleding aan. Inclusief mutsen en handschoenen, die vanmorgen ineens nodig waren.

Maar verder heb ik nog niets aan de kasten gedaan. En dat is eens per seizoen toch heus hard nodig, vind ik.

Deze week heb ik géén workshop en hoef ik géén aflevering voor Terdege te maken en heb ik géén afspraak bij de orthodontist, de psychiater of wat dan ook. Ik hoef niet mee naar het zwembad. De ouderavonden beginnen pas volgende week. Dus....

Juist! Ik ben begonnen aan de kledingwissel :-).

Eerst de kast van Hans maar. Die was vandaag ziek thuis. Hij slaapt op het bovenste bed van een stapelbed. Ik ging zelf op het onderste bed van het andere stapelbed op z´n slaapkamer (er slapen daar vier knullen) zitten en hield z´n kledingstukken één voor één omhoog. Hij hoefde enkel maar te zeggen: ¨Bewaren¨ of: ¨Kan weg¨. Dat lukte nog wel, ondanks koortsigheid, buikpijn en andere klachten.

Het ging gesmeerd. Alles heb ik nagelopen: Z´n zomerkleding, z´n winterkleding, nette kleding, werkkleding en ondergoed. En, wow, er kon een vuilniszak vol kleding weg!


Er bleef zelfs nog genoeg over ;-). Hij hoeft alleen maar nieuwe schoenen en er staat een nieuwe winterjas op z´n verlanglijstje. Komt goed. Het is al volop uitverkoop, geloof ik. Ha, ha en dat terwijl ik nog moet starten :-). Traag zijn heeft zo z´n voordelen.

Ik heb nu al zin in morgen. Lekker verder met de kasten. Hoe fijn is dat?!