maandag 30 november 2015

Jarige Jet



Vandaag hebben we een jarige Jet! Maria is 14 jaar geworden. Onze jongste dochter...al een hele dame.
Wat lijkt het nog maar pas geleden, dat we ons door de drukke vrijdagavondspits wurmden, om het ziekenhuis op tijd te halen!
En hoe leuk was dat, dat ik m´n eigen, oude, vertrouwde gynaecoloog op de gang tegenkwam. Ze stond op het punt om naar huis te gaan om vakantie te gaan vieren. Maar toen ze ons zag, besloot ze, buiten werktijd, de bevalling te doen.
Wat ging dat allemaal fijn en relaxt! Om 21.00 werd Maria geboren. Haar volledige namen zijn: Maria Arendje, naar mijn zus. Mijn zus is op haar beurt vernoemd naar mijn oma (Maria) en naar mijn tante (Arendje). En laat deze tante nu ook juist op 30 november jarig zijn! Ik belde haar op, omdat ik wist dat mijn ouders bij haar op verjaarsvisite waren. Dat was een blij bericht!

Toen Maria werd geboren, stapten we net zo´n beetje het digitale-fotografie tijdperk in. En, zóóó jammer, nu ben ik daardoor bijna al haar eerste babyfoto´s kwijt geraakt. Iets met niet laten afdrukken en niet goed bewaard enzo. Maar gelukkig zijn er pas een paar foto´s opgedoken, die al die jaren op de computer van een vriendin waren bewaard. Daar zijn we super blij mee! Kijk, zo was ze 14 jaar geleden:


Aan de moederborst
In het ziekenhuisbedje
Thuis!
Zaterdag was hier fotograaf Marjan van der Meer van Pure Fotografie. Ik heb een poosje geleden meegewerkt aan een interview voor het blad Fier van Woord&Daad. Daar moest een foto van mij bij, met liefst minstens 4 kinderen. Zaterdag heb ik daarom een paar kids lief aangekeken en gesoebat, of ze alsjeblieft ééééven wilden poseren. Het ging eerst niet helemaal van harte, maar toch. Toen Marjan eenmaal arriveerde, was het toch wel weer leuk. Zo´n leuke en enthousiaste fotograaf ;-). En Marjan bleek eindelijk die echt snelle (!) fotograaf. Ze was gemakkelijk binnen het beloofde half uur klaar. Extra fijn, want het moest buiten en zonder jas. Dat was in de winderige polder best brrrrr. En passant maakte zo zomaar van de vier bereidwillige kinderen wat mooie portretfoto´s. En zo kom ik dus aan de mooie foto van onze 14-jarige Maria bovenaan dit logje :-).
Jan was vandaag de eerste met een presentje voor z´n zus. Ze kreeg een lekker luchtje en een maskertje. Van ons wilde ze een nieuwe schooltas. Ze heeft er wel één, maar dat is een olilily-tas. Die vindt ze niet meer leuk voor elke dag. Dus nu heeft ze een meer neutrale tas uitgekozen. Helaas is hij niet op tijd binnen gekomen. Misschien had V&D het te druk met de Black Friday bestellingen. Nou ja, als het goed is, wordt hij straks bezorgd en heeft Maria haar kado toch nog op haar verjaardag.