donderdag 6 mei 2010

Feest voor Maaike

Vandaag was Maaike een boffert. Vorige week had ze een 'feest met traantjes'. En om haar om te vrolijken, bedacht Constance van Atelier Constance iets bijzonder liefs. Zij mailde mij, dat Maaike samen met haar twee beste vriendinnetjes bij haar in het atelier mocht komen om een kinderworkshop te volgen. Ze mochten dan een viltpakketje maken en kiezen uit een dolfijntje of een roze hartje. Maaike had voor een hartje gekozen. Vanmorgen vroeg keek ik nog even in mijn mailbox en las, dat ook Maria mocht meekomen! Die sprong een gat in de lucht, toen ze dat hoorde. De dametjes zaten al bijtijds bij Willem in de auto, om de twee vriendinnetjes op te halen en naar Haastrecht te vertrekken. Ze vonden het best spannend, om zomaar naar een 'vreemde mevrouw' te gaan. Bij Constance hing er al een welkomstbord aan de deur en de meiden voelden zich direct op hun gemak. Ze hebben heerlijk zitten fröbelen. Constance had het heel gezellig gemaakt met waxinelichtjes en pakjes drinken enzo. Om 12 uur kwam ik de meiden weer ophalen. Ik ben eerst nog even binnen geweest en heb genoten van de gezellige sfeer en van het leuke atelier. Er hing een lekkere lavendelgeur, waar de vilten harten mee opgevuld waren. Het was echt geweldig. Wat bijzonder, dat Constance dat zomaar voor Maaike wilde doen!

Vanmiddag was er werk aan de winkel. De kranten moesten deze week op donderdag worden bezorgd in plaats van op woensdag. En vanmorgen was er al vroeg gebeld, dat er iemand z'n arm gebroken had en of wij die wijk er bij wilden nemen. Er waren bij elkaar 600 kranten te bezorgen, die eerst gevouwen moesten worden en waar ook nog een folder ingestoken moest worden. De kinderen vonden het eerst niet zo leuk. Maar soms moet je niet nadenken, maar gewoon aanpakken, vertelde ik ze. En om ze te motiveren heb ik meegeholpen. Al met al waren we in drie uurtjes klaar (vouwen en lopen) en het viel dus nog best wel mee. Alleen voelde ik m'n bekken behoorlijk en concludeerde ik, dat ik toch zo langzamerhand een oud besje word. Ik moest, toen we thuiskwamen, echt even uitrusten. Maar de kinderen sprongen meteen op de eenwielers :-). Die eenwielers zijn hier op het moment weer even hot. Een jaar of twee geleden zag je ze heel veel. Leendert had er toen één voor z'n verjaardag gevraagd. Leendert is heel lenig en kan er heel goed mee overweg. Maar zoals dat gaat, met zo'n rage, die eenwieler hing al tijden 'vergeten' in de schuur. Tot Hans vorige week op Koninginnedag een eenwieler op de vrijmarkt zag. Hij was zo goed als nieuw en moest 15 euro kosten. Hans had er heel veel zin in en heeft er nog wat van afgepingeld. Uiteindelijk kochten Hans en Maaike hem samen voor 12 euro. Ook Leendert z'n eenwieler kwam weer van de spijker. En nu hebben ze er een hoop lol van. Ik ben benieuwd voor hoeveel geld die dure waveboarden, die je nu overal ziet, over twee jaar op de rommelmarkt liggen...:-)