maandag 4 oktober 2010

Kringloop

Zaterdag zijn we op stap geweest voor een nieuwe (tweedehands) fiets voor Maria. Het was de Dag van de Kringloop en samen met de zoektocht naar een nieuwe fiets was dat een prachtig excuus om eens fijn te gaan Kringloopwinkelen :-). Helaas waren we pas 's middags in de gelegenheid om er opuit te gaan en toen stonden er nog maar vier fietsen. De mevrouw achter de kassa in de Kringloop vertelde, dat er om half 9 al een rij met mensen had gestaan en dat het de hele dag steendruk was geweest. Er was voor iedereen gratis koffie, thee of limonade met een plak cake. Willem streek met de kinderen neer in de koffiecorner en zelf sloeg ik nog even een poosje aan het struinen. Ik hoopte, dat ik laarzen voor Maria zou vinden, want die stonden ook nog op m'n boodschappenlijstje. Zowaar vond ik een paar prachtige laarzen in de juiste maat. Ze zagen er als nieuw uit. Ik riep Maria om ze te komen passen. Jammergenoeg bleek toen dat de rits kapot was :-(. Wel vond ik een nog nieuwe rugzak voor Jan, een nieuw 1-persoonstheepotje voor de kadootjesvoorraad en een luistercd om de kinderen te verrassen. Als het weer dag van de Kringloop is moeten we maar wat vroeger gaan.

Vandaag staat er lekker veel keukenwerk op het programma. Maar wat er precies allemaal voor lekkers getoverd gaat worden is deels voor mij ook nog een verrassing. Wie weet blog ik vanavond nog wat budgetreceptjes en/of kookideetjes.