donderdag 3 februari 2022

Zo, dat zit er weer op!

 Hè, hè. Dat zit er weer op. Twee mega intensieve dagen! Van koken, bakken, stoven, braden. Van nadenken, plannen, regelen, improviseren. Van koffie drinken, proeven, trappen op en af draven. Van aantekeningen maken, groenten snijden, aardappels schillen. Maar vooral van: genieten van het dream-team

.Met z´n drieën kunnen we dit. Zou één van ons ontbreken, werd het een flop. Niek die al m´n brouwsels mooi en creatief fotografeert. Die daarvoor eerst, samen met Maria, een opstelling bedenkt. Maria die met eindeloos geduld de juiste kleur lappen strijkt, glazen/borden/bestek poetst, of chocoladesaus over wafels schenkt.



Na het fotograferen werd er natuurlijk ook steeds geproefd. Gelukkig kreeg ik steeds opgetogen commentaar :-). Net als gisteren aten we weer van alles door elkaar heen. Zaten ze om een uur of 11 een kippetje te verorberen en schoven ze halverwege de middag havermout naar binnen. Ha, ha.

Vanavond zaten we uitgeblust aan tafel. De overschotten van deze dag smaakten prima. Wat Henk betreft was Jan-in-de-zak het hoogtepunt. Dat had ik dan ook al véél te lang niet gemaakt! 


Veel meer dan werken aan het kookboek heb ik vandaag niet gedaan. Ik heb alleen wel vanmorgen vroeg alle bestellingen ingepakt en die vanmiddag weggebracht.


En vanavond heb ik de was gesorteerd en de wasmachine aan het werk gezet. Morgen is het hier wasdag :-).