zaterdag 27 februari 2010

Druilerige vakantie

Wat een druilerige vakantieweek was het! De kinderen hebben veel binnen gezeten. De spelletjeskast is behoorlijk overhoop gehaald. En verder hebben we typische binnen-vakantie-activiteiten gedaan.
Noa, Maria's vriendin (en nichtje), logeerde twee nachtjes. Ze spelen altijd zo leuk met elkaar. Ze waren donderdag naar een kasteel geweest en daar hadden ze behoorlijk wat prinsesseninspiratie opgedaan :-). Ze hebben twee dagen in prinsessenjurken gelopen.
Vanmorgen mochten ze koekjes bakken. Samen met Maaike en Jan. Ze hebben mooie koekjes gemaakt en die later versierd met gekleurd glazuur.



Willem gaf intussen bandenplakles. Het is een klusje wat nooit echt een hobby zal worden, denk ik.



Koos heeft met drie vriendjes soldaatje gespeeld. Maar halverwege de middag kwamen de vier stoere soldaten dik bemodderd aan de achterdeur. Ze wilden niet meer buiten spelen. Ze hebben een spel gedaan en op de computer van Hans 'gezeten'.
Al met al is de vakantie toch weer omgevlogen. D.V. volgende week zal ik het druk hebben met het opruimen van alle rommel.

Vandaag was er alwéér een financiële tegenvaller. Weliswaar niet een heel grote, maar met die 20 euro die het me kostte, had ik wel leukere dingen kunnen doen. Ik had mijn computer ter reparatie aangeboden bij de leverancier. Hij laadde niet goed meer op. Er was gebeld, dat ik hem weer kon ophalen. Trijnie had hem opgehaald. Maar toen ik vol verwachting de stekker in het stopcontact deed, laadde hij nog steeds niet op! Ik baalde er best wel van. Er was een nieuwe accu in gegaan. Daar kon het dus niet aan liggen. Ik dacht daarom, dat het weleens een kapotte adapter zou kunnen zijn. Vanmiddag zijn we opnieuw naar de leverancier gegaan. Ze hoorden mijn verhaal aan en haalden een apparaat om de adapter uit te testen. Inderdaad! Die was kapot. En, helaas pindakaas, krijg je op een adapter maar een half jaar garantie. Ze konden de kapotte adapter terugsturen naar HP, maar dat zou nogal kostbaar zijn. Ik kon beter een universele adapter kopen. Dat heb ik maar gedaan: 20 euro :-(. Maar goed, ik kan weer fijn op m'n eigen laptop werken!

Vanmiddag zijn we ook nog even naar de boer geweest. De komende week staat er in elk geval prei en andijvie op het menu. Lekker! En morgen hebben we aardbeien, wat wel heel lekker is, maar wat eigenlijk helemaal niet zou mogen in de winter.

Dan de huishoudknip. Die heeft aardig geklapperd. Er ging uit:
5 euro voor 10 liter boerenmelk. Aardappels, groenten, fruit en eieren: 25 euro. Een adapter voor mijn laptop: 20 euro. Een nieuwe fietspomp: 7 euro. Krat bier: 6,50. Kom ik op een totaalbedrag sinds 15 februari van: 486,94