donderdag 29 november 2012

Recykleren

Het was mijn voornemen om elke maand één recykleerprojectje te doen. Meteen al in oktober ging de uitvoer van dat voornemen in rook op. Oktober was dan ook wel een erg drukke maand vanwege de kledingwissel. Maar nu in november geen excuses meer! Hup, de naaimachine op tafel en gaan met die banaan.

Van een blouse en een shirt maakte ik een tas om kado te doen aan een jarig nichtje. De blouse heb ik uit een zak kleding die ik kreeg. Het was een prachtige blouse, maar in een maat waar niemand van de vrouwen uit ons gezin waarschijnlijk ooit in gaat passen.
Ik wist even niet naar wie ik de blouse kon doorschuiven en daarom heb ik hem maar gerecykleerd. Zo krijgt hij toch een tweede leven.
Het shirt is van Maaike geweest en paste qua kleur perfect bij de stof van de blouse.



De binnenkant van de tas heb ik van het shirt gemaakt.



 De buitenkant is uit de blouse genomen. Ik heb daarbij de knopenbies gebruikt ter versiering.



 Ook de kleine knopenbiesjes in de mouwen heb ik gebruikt. Ze zijn verwerkt in de hengsels.




De aanzet van de hengsels heb ik nog even opgeleukt door er gehaakte bloemetjes met een knoopje (van de blouse) op te naaien.




De restjes van de blouse en het shirtje zijn netjes in elkaar gerold. Wie weet komen ook die kleine restjes nog weer een keer van pas.