donderdag 10 juli 2014

Advertorial juli 3 (slot)

Deze maand zijn er drie nieuwe adverteerders en alledrie hebben ze iets te bieden wat helemaal past bij Eenvoudig Leven. Ik popel dus om deze adverteerders aan u voor te stellen!


LIJSTJES.INFO

Eenvoudiger Leven met minder stress
Jelle, van lijstjes.info, houdt zich helemaal bezig met 'eenvoudig leven'. Eenvoudig leven op allerlei gebieden. Iets waar u als lezer van deze blog ook vast in geïnteresseerd bent ;-).

Wilt u ook eenvoudiger leven? Ontvang dan gratis de eenvoudig-leven-checklist in uw mailbox, met 25 tips om direct mee aan de slag te gaan.

Minimaliseren
Eén van de manieren, of misschien wel dé manier, om eenvoudiger te leven met minder stress is door te minimaliseren. Minimaliseren in spullen, minimaliseren in uw uitgaven, minimaliseren in uw verplichtingen, minimaliseren in uw online-tijd, minimaliseren van uw inbox. En ga zo maar door.
Als u minimaliseert op deze terreinen in uw leven, vindt u vanzelf tijd om u bezig te houden met wat u écht belangrijk vindt, uw doelen.

Jelle heeft een unieke online-cursus ontworpen: Minimaliseer je leven in vier weken. Ik doe deze cursus zelf ook, zodat ik er uit ervaring over kan schrijven.

Allereerst heeft de cursus mij verrast, door heel anders te beginnen, dan ik dacht. Ik had gedacht meteen allerlei tips en trucs te ontvangen om nu eindelijk die troep-koe eens stevig bij de horens te pakken en aan het wegdoen en opruimen te gaan beginnen. Maar nee, Jelle begint heel anders. Hij laat u eerst nadenken over uw doelen. Wie ben ik? Wat wil ik? Dat soort vragen moeten eerst heldere antwoorden hebben (week 1). Daarna werd ik aan het denken gezet over de belemmeringen om aan mijn doelen te geraken (week 2). Pas in week 3 werd ik praktisch aan het werk gezet in mijn leefomgeving. Het grappige is, dat ik juist doordat ik al twee weken bezig was met nadenken over mijn doelen en de belemmeringen op de weg daar naartoe, ik al helemaal vanzelf aan de slag gegaan was met wegdoen van spullen, orde scheppen in mijn uitgaven enzovoorts. Voor mij een bewijs dat Jelle's aanpak werkt! Ik ben nu al benieuwd wat er in week 4 aan de orde komt!

Tijd
Eén van de dingen die me aansprak was, dat dit geen maandenlange cursus is, maar één van slechts 4 weken. Ik zie nu eenmaal graag snel resultaat ;-). Nu moet ik zeggen dat de eerste 2 delen van de cursus prima in een week tijd te doen waren. De opdrachten van week 3 krijg ik echter nooit in één week gepropt. Maar dit ligt hem wellicht ook aan mijn troep XL-huishouden ;-). Zo is één van de opdrachten: stel een stufflist op van je bezittingen. Dat is voor mij een station te ver. Althans, om dat allemaal in één week te doen (er zijn nog meer opdrachten!), naast mijn gewone werk. Geeft niets. Dan doe ik er toch gewoon wat langer over? Ik ben al zo heel blij met alle aanwijzingen, de motivatie die de cursus geeft en ook het directe resultaat. Minimaliseren is natuurlijk ook niet iets wat je maar 4 weken doet en waarmee je dan klaar bent. Minimaliseren is een life-style. Iets voor een leven lang, dus.

Opzet
De cursus heeft een eenvoudige (minimalistische ;-)) opzet. Je krijgt vier weken lang een korte introductie, een (eveneens korte) instructie en daarnaast één of meerdere filmpjes om e.e.a te verduidelijken. Het is mogelijk om ervaringen te delen en/of vragen te stellen in de facebookgroep. Je kunt natuurlijk altijd vragen stellen aan Jelle zelf. Je moet de cursus zien als een handvat waar je nog heel lang plezier aan kunt beleven en zeker daarom is het de prijs (97,00 euro) zeker waard.

De toon
De toon van de cursus is persoonlijk en direct. Ik merk wel, dat Jelle schrijft vanuit de overtuiging van 'de kracht van groot denken'. Dat doet mij wat 'Amerikaans' aan, om het zo maar te zeggen. Mijn persoonlijke overtuiging (als christen) is dat de kracht (juist ook voor onze dagelijkse bezigheden) niet ín onszelf ligt, maar búiten onszelf. Niettemin weet ik ook, dat zogenaamde 'helpende gedachten' heel belangrijk en nuttig zijn bij het behalen van persoonlijke doelen. Vanuit die gedachte kan ik de toon van de cursus prima plaatsen en stoort het me totaal niet. Van harte aanbevolen!