maandag 28 juli 2014

Minimaliseren qua spullen (week 29 en 30)

Ook deze weken ben ik rustig aan verder gegaan met het minimaliseren qua spullen. Elke werkdag verwijder ik ten minste 10 items uit ons huis.

Weg met al die overbodige ballast. Op zoek naar ruimte :-). Letterlijk en figuurlijk! 

Het is best handig om jezelf elke dag een kleine plicht op te leggen. Het brengt structuur. Elke dag, zowel in de drukke laatste schoolweek, als in de lummelige eerste vakantieweek, begon ik de werkdag met mijn taakje: 10 spullen uitzoeken die ons huis uit mochten. Voor dit doel haalde ik steeds een keukenkastje leeg, haalde er de stofkam door, sopte het kastje grondig en deed er alleen in terug wat ik echt gebruik. Uit elk kastje kwam wel een aantal voorwerpen wat weg mocht. Dat was dan het begin van mijn 10-dingen-wegdoen-taak. De rest plukte ik uit kleer-, boeken- of andere kasten. Als ik 10 dingen had verzameld maakte ik een foto en gooide weg wat weggegooid mocht worden, of bracht naar mijn auto, waar een grote kringloopdoos in staat, om naar de kringloop te brengen. Een enkel ding kwam in mijn marktplaatswinkeltje. Ook dat is leuk, want het meeste is snel weg. En als ik op die manier elke week 10 euro 'verdien', dan is dat toch 500 euro in een jaar. Wie het kleine niet eert...

De keuken is nu helemaal klaar. Ik ga m'n werkterrein verleggen. Ik weet niet of het gaat lukken om ook in de vakantie steeds aan mijn taakje toe te komen. Maar we gaan het zien. In elk geval zijn er met de onderstaande spullen erbij gerekend in vijf weken tijd nu 262 items uit ons uit verdwenen!!!