vrijdag 20 april 2018

Oranje boven en niets te klagen

Vanmorgen deden we er een nieuwsbrief van de webshop uit. Ik hou er dan in mijn planning al rekening mee, dat het die dag drukker is dan normaal met bestellingen. Maar wat er vandaag gebeurde, overrompelde me nogal. We hebben oranje-bakpakketten in de aanbieding en Maria en ik zijn zo´n beetje de hele dag pakketten aan het inpakken geweest. Pfieuw!



Het zag er beslist vrolijk uit en je hoort mij ook zeker niet klagen! Omdat we véél meer verkochten, dan we verwacht hadden, heb ik snel, snel nog van alles en nog wat bij drie verschillende leveranciers bijbesteld. Gelukkig zijn alle drie de leveranciers snel met leveren en komt alles morgen al binnen.

De rest van mijn planning heb ik maar gewoon om de inpakkerij heen geweven. Zo had ik in het kader van ¨IK WAS, DUS IK BEN¨ het druk met de was. Wanneer niet, zou je zeggen. Maar toch heb je de ene week veel meer was dan de andere, lijkt het wel. Aangestoken door het heerlijke weer heb ik toch allerlei extra dingen in het huishouden gedaan en trok ik de afgelopen dagen bed na bed af, om alles eens lekker schoon te maken en te wassen. Ook hierover hoor je mij zeker niet klagen. Wat is er heerlijker dan zongedroogde, schone lakens en dekbedhoezen op je bed?


Uitgerekend vandaag werden ook de maandelijkse boodschappen bezorgd en had ik een grote stapel kratten vol boodschappen uit te pakken. Maar wat zou een mens klagen, met kasten vol voorraad?

Tijdens het avondeten merkte Willem op, dat hij de aanhangwagen wilde gaan halen, om morgen vroeg naar de stort te rijden. O, maar dan heb ik nog wel het één en ander wat mee kan. Gráág! En zo vloog ik na het eten met Maria naar buiten en vlogen we daarna door de garage en verzamelden van alles en nog wat, wat mee mocht. Stapels lege kruidenemmers van de shop, bijvoorbeeld.


Heerlijk! We hebben weer loopruimte! Niets te klagen!

Als klap op de vuurpijl moest er ook nog een workshop voorbereid worden. Morgen is er een besloten workshop met een vriendinnengroep. En eigenlijk had ik daarvoor vanmiddag willen bakken. Dat is er bij ingeschoten. En daarom ben ik nu, op vrijdagavond, nog vrolijk aan de bak. Ook al niets om over te klagen. Alleen mijn voeten. Vooruit. Eén klein klachtje ;-). Ze branden! Wat zal ik straks lekker liggen in mijn bedje onder ´t schaap!