donderdag 2 mei 2019

Pijnlijk!

Pfff. Al een week lang tob ik flink met een aderontsteking in mijn been. Een erg pijnlijke geschiedenis :-(. De ontsteking is alleen nog maar uitgebreid, terwijl ik toch al een week aan de bloedverdunners ben.

Vanmorgen heb ik toch nog maar weer eens naar de huisarts gebeld, om te vragen, of dit normaal is. De assistente zei, dat ik met mijn vraag maar naar de internist moest gaan, waar ik vorige week was. Daar had ik echter gisteren al naar toe gebeld, maar kreeg te horen, dat ik dan eerst naar de huisarts moest. Iets van een kastje en een muur. Afijn. De huisartsenpraktijk was gisteren alleen voor spoedgevallen geopend en dus liep het allemaal op niets uit. Toen ik dat allemaal tegen de assistente gezegd had, zei ze, dat ik aan het einde van de ochtend maar terug moest bellen. Ze zou het met de dokter overleggen, wat er moest gebeuren. Aan het einde van de ochtend kreeg ik te horen, dat ik ´s middags langs moest komen. De dokter wilde kijken, of de ontsteking erger was geworden. Om 10 over half 4 was er een plaatsje. OK. Goed. Alleen echt jammer, dat ik daardoor de trouwdienst in onze gemeente zou missen.

Onzeker ging ik vanmiddag dus maar weer op pad. Vanmiddag zat er een andere dokter dan vorige week. Vergelijken kon dus niet. De dokter vroeg uit, nam mijn temperatuur op, bevoelde de zere plek en kwam tot de conclusie, dat ze er niet veel mee kon. Ik moest gewoon verder gaan met bloedverdunner spuiten, pijnstillers slikken en koude compressen op de ontstoken plek leggen. Verder niet te veel zitten/staan, maar ook niet overdrijven met bewegen. Nou ja ... lekker dan. Als het dan verder geen kwaad kan, dan moet het zo maar en zal het ooit wel een keer over gaan. Er werd me aangeraden om, als de ontsteking genezen is, compressiekousen aan te laten meten. En dat was dat.

Ik was vandaag echt moe van een hele week pijn. Hopelijk heb ik morgen een betere dag.

De vakantie is ook alweer bijna voorbij. Niet alles wat ik van plan was, is uitgevoerd. Maar de belangrijkste dingen toch wel. Ik wil alleen nog graag een kijkje bij mijn bijen nemen. Maar dan moet het echt wat beter gaan met mijn been en het weer moet het ook toelaten. Dat is nog even afwachten, want er worden nota bene winterse buien verwacht.

Gisteren ben ik met Henk zomerkleding en schoenen gaan kopen. Dat is prima gelukt en kan van het lijstje af.



Behalve die aderontsteking kwam er ook nog 40 kilo aardbeien door mijn programma heen fietsen. Dinsdag belde de groentenboer, of ik belangstelling had voor een partijtje aardbeien, waar hij vanaf moest. Prima Hollandse aardbeien. Alleen stond er een houdbaarheidsdatum op de doosjes van 28 april en het was inmiddels 30 april. Tja ... dan mogen ze niet meer verkocht worden. Wat leven we in een rare wereld. Nou, ik wilde die aardbeien maar al te graag redden en er jam van maken. Ik had juist een week of 3 geleden de laatste potjes aardbeienjam in de webshop verkocht. Prachtige timing dus!



Maria en ik maakten dinsdag de aardbeien schoon. Een paar bakjes belandden in de koelkast, om zó op te smullen. Ook gaven we wat weg. De rest leverde 33 kilo schoongemaakte aardbeien op.



Woensdagochtend om 5 uur begon de jamkokerij. Om 8 uur stonden er 155 potjes klaar!






Na het ontbijt maakten we ook nog 10 XL-potten voor onszelf. Want ook onze eigen voorraad van vorig jaar was helemaal op. Nu hebben we weer een fijne voorraad.

Deze aardbeien zijn gered. Ze waren echt ¨Toogoodtogo¨.

Sinds maandag hebben Maria en ik de app van Toogoodtogo op onze mobiel. We vonden het leuk om dat eens uit te proberen. Helaas zijn er hier in Alblasserdam nog geen bedrijven die daar aan meedoen. Maar maandag moesten we naar het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam en op de terugweg hebben we bij de Jumbo op Keizerswaard een Magic Box opgehaald. Zo´n doos kost 5 euro en het is een verrassing wat daar in zit. Ha, ha, wat waren we benieuwd! Het leek wel, of we een kadootje gingen halen :-).

De box (of papieren zak in dit geval) was de 5 euro zeker wel waard. Er zat in: een zak met 10 bruine afbak pistoletjes, een bakje met 275 gram kipfiletblokjes, een potje snoeptomaatjes, een zakje worteltjes, een bakje verse ananasstukjes, 2 haringen met uitjes en een doosje met vier Jumbollen (koningsdaggebak). Leuk hoor :-). En ook fijn, dat dit soort initiatieven de voedselverspilling een beetje helpen tegengaan. Want dat is echt heel erg. Zaterdag moest Maria aan het eind van de dag de vleesvitrine bij AH opruimen. Ze was echt ontdaan door al dat vlees wat aan de datum was en wat ze moest weggooien :-(((. Meenemen mag niet. Dat is streng verboden. Als je zoiets meeneemt en je wordt betrapt, dan vlieg je er meteen uit. Dus ja, al dat goede vlees moest weg. Dat is gevoelsmatig nog erger dan groenten weggooien. Er moest toch een beest voor doodgemaakt worden :-(. Maria gaat aan haar manager vragen, of haar Albert Heijn misschien mee wil doen aan Toogoodtogo. Wie weet.