dinsdag 25 juni 2019

Rustig aan doen met de hitte? Even geen optie ;-).

Ja! Het is warm! En al dagenlang regent het adviezen, om de hitte goed te doorstaan. Eén ervan: rustig aan doen. O. Juist. Ja. Maar die vlieger gaat hier even niet op. Vrijdag is de afspraak met de makelaar en de fotograaf. Dan moet echt alles in orde zijn. En intussen is het ook druk met de gewone dingen: kennismaken op Henk z´n nieuwe school, afscheid nemen op de oude school en op de natuurclub, een rondje tandarts, een trouwpak wat afgepast moet worden, twee kinderen die nog geen kleding voor de bruiloft hebben, een zoon die z´n verjaardag viert, een ziekenhuisafspraak en en en.

We ploeteren dapper door :-). Gelukkig heb ik geen last van de warmte en lukt het me om het hoofd koel te houden.

Wat hier de laatste dagen zoal passeerde? Nou, vooruit, een bloemlezing:

We brachten een bezoekje aan Willem z´n vader en genoten onderweg van de mooie avond.


Mijn vriendin Wilma kwam binnenrollen met een lief bloemstukje. We zijn al bijna 40 jaar vriendinnen. Vorig jaar verhuisde ze van Werkendam naar Molenaarsgraaf. En nu hopen wij van Alblasserdam naar Bleskensgraaf te gaan verhuizen. Ineens wonen we dan een paar minuten fietsen bij elkaar vandaan!! Zij was dan ook de eerste, die ik belde, toen we het bericht kregen, dat we het huis hadden. Ha, ha, ze ging compleet uit haar dak :-).


Vrijdag was het de langste dag en spontaan besloten we vlak voor het vallen van de avond nog even langs ons nieuwe huis te rijden. Oh, wat is het een lief huis! Zo´n vriendelijke uitstraling!


Aan de overkant van de weg stroomt de Graafstroom. In de Alblasserwaard heeft men het kortweg over De Graaf. Recht tegenover ons huis is een boenstoep. De stoep, waar de vrouwen vroeger de was deden enzo. Het lijkt ons wel een mooi visplekje :-). En handig om op te staan als je je gieter vult. Of om ervan af te stappen als je gaat zwemmen.


De polder bij Bleskensgraaf op 21 juni 2019.


Zaterdag was het aanpakken geblazen. Geertje had ons getipt voor 25 bananendozen, af te halen na een verhuizing. Die komen ons goed van pas. We vullen ze met spullen die vast naar de opslag kunnen. We hebben flink wat ruimte in de garage gecreëerd.

Etiketten beschreven door één van onze kinderen met dyslexie.
Ach, we begrijpen prima wat erin zit :-)

Gisteren begonnen we met poetsen. Vensterbanken soppen, ramen zemen, plafonds ragen..



En we vulden weer een paar bananendozen voor de opslag.


Ook verzamelden we het één en ander voor de Kringloop. Wat zijn we trouwens blij, dat we vorig jaar zo opgeruimd hebben!!


Mijn dagen beginnen altijd vroeg. Nu met de warmte nog wat eerder. Vandaag was ik bij zonsopkomst (al voor half 6) bezig met de bijen. Ook dat werk moet doorgaan. Maar dat is Genieten met een hoofdletter, hoor.


Na de koffie, halverwege de ochtend, maakte ik het bijenwerk af.


En daarna poetsten Maria en ik ons weer een slag in het rond.



En wassen, wassen, wassen maar. Heerlijk veel gewassen en het droogde als een trein!



De webshop draait ook door. Vandaag was ik heel blij. Als ondernemer maak je zo je plannetjes, aan het begin van het jaar. En voor dit jaar had ik onder andere als doel: 2000 orders. Als je dan 5 dagen vòòr de eerste helft van het jaar je 1000ste order binnenkrijgt, maakt dat echt wel blij!


Vanavond ben ik naar de spingroep gegaan. Even geen gepoets of geregel. Gewoon lekker achter m´n spinnewiel. Daar knap ik helemaal van op :-).