dinsdag 16 november 2021

Lummelen

Raar hoor, voor mij, om zomaar wat te lummelen. Maar het lukt me heus aardig. Als ik de knop maar eenmaal omgezet heb, gaat zoiets best goed.

Hoe mijn dag eruit zag?

Eerst uitgeslapen tot kwart over 6. Dat is al best een prestatie. Ik had wel Hans al naar zijn werk horen vertrekken. Maar ik ben braaf blijven liggen. Om kwart over 6 was het wel tijd om er uit te gaan. Want Henk moet even over zevenen op de fiets zitten om naar school te gaan. Ik maakte Willem wakker en samen stonden we op. Willem maakte de kachel aan en ik dekte de ontbijttafel. 

Toen Henk vertrokken en de ontbijtboel aan kant was, ging ik in bad en kleedde me aan. Het rondje met Ciara gaat nog niet. Dus rommelde ik wat in huis. Ik voelde me al een hele Piet, toen de keuken netjes was. Tijd voor een bakje koffie.

Inmiddels was Maria thuisgekomen van haar werk en tegelijkertijd stapte Maaike binnen. Zij kwam een dagje helpen. En zo zaten we even gezellig met z´n vieren aan de koffie :-).

Terwijl Maaike en Maria in de inpakruimte aan de slag gingen, heb ik nog weer wat gerommeld. Een wasje aangezet en ons bed opgemaakt. En een tijd met m´n schoonzus aan de telefoon gezeten. Ik kon nog juist voor het eten vast de orders klaarzetten.

Na de lunch schoof ik weer heerlijk m´n bedje in en heb minstens anderhalf uur geslapen. Poehee!

Samen met Maria pakte ik de klaargezette bestellingen in en om een uur of vier stond alles klaar. Ik zou met Maria meegaan naar de post. Al was het maar om daar de deur open te houden, die automatisch dichtklapt. Dat is zo irritant, als je in je eentje bent en een volle rolcontainer te duwen hebt. Ik zat al in de caddy toen Willem naar buiten kwam. Er was telefoon voor me. Maria ging toen maar even alleen naar de post.

Na het telefoontje was er weinig meer wat gedaan moest worden. Maaike was inmiddels naar huis gegaan, maar had wel een heerlijke ovenschotel in de koelkast klaargezet. Ik hoefde er enkel maar kaas overheen te doen en hem in de oven te zetten!

Ik besloot om even wat in de tuin te gaan rommelen. Even met je hoofd in de frisse buitenlucht is goed voor een mens. En in de tuin is er nog genoeg te doen. Ik ruimde wat dode planten op en wipte met een spitvork van vier dahlia´s de knollen uit de grond. Dan kunnen die alvast niet kapot vriezen, stel dat er vorst komt. Hè, wat was het lekker, even in de tuin!



Het was tijd om de het eten in de oven te schuiven. Het was bloemkoolschotel. Een grote schaal met vlees en een kleine vegetarisch. Wat hebben we heerlijk gesmuld!



En na het eten? Afruimen en weer naar bed! Ik heb gewoon wèèr anderhalf uur geslapen! Nou ja, ik zal het wel nodig hebben.

Eigenlijk zou ik vanavond verder gaan aan de administratie. Maar ik heb geen puf. Dus heb ik alleen maar wat mailtjes beantwoord en wat zitten breien. Ja, ja! Echt lummelen :-).