maandag 15 november 2021

Rustigaan

Ik doe het even rustigaan. Dat kan ook niet anders, want ik heb gewoon nog flink last van pijn in mijn bovenrug en ik ben ook snel moe. Volgens de foldertjes duurt het herstel na een longembolie enkele weken tot maanden. Het is dus niet reëel om te verwachten, dat je met een paar dagen weer de oude bent. Meer één oude, dan dé oude :-(.

Zaterdagmiddag hebben Willem en ik samen de boodschappen gedaan. Ik had niet veel nodig en we besloten om het maar zo gemakkelijk mogelijk te doen. In plaats van naar Sliedrecht naar de Aldi te rijden, gingen we even naar de Jumbo hier een dorp verderop. Het voordeel was, dat we dan meteen heel veel flessen konden inleveren, die bij de Aldi niet ingenomen worden. Het had trouwens ook een nadeel. Precies dát, waarom ik normaal naar de Aldi ga: bij de Jumbo is er veel meer keuze. En dus duurt boodschappen doen mij daar langer. En ja, het is ook wel duurder.

Ik had zin om nog heel even een rondje door de Alblasserwaard te rijden. Even samen zijn en genieten van de prachtige omgeving. Het was maar een klein ommetje. We zijn de N214 overgestoken naar Giessen-Oudekerk en dan weer terug.





Toen we thuiskwamen kwam mijn vriendin nog iets leuks en lekkers brengen voor ons tweeën. Omdat ze het zo sneu vond, dat juist ons uitstapje niet door kon gaan door de longembolie. 

Gisteren ben ik twee keer naar de kerk geweest. ´s Morgens was het me tegengevallen. Ik had toch nog wel heel veel pijn. Maar ´s avonds ging het al beter.

En vandaag heb ik maar wat aangerommeld. Vanmorgen wat in het huishouden gedaan en bestellingen bij leveranciers geplaatst. Vanmiddag eerst een poos geslapen en daarna de bestellingen van vandaag ingepakt. Maria en Henk brachten ze naar de post. Zo kon ik op mijn gemakje pompoensoep koken. Ik zag domweg er tegenop om die pompoen in stukken te snijden :-(. 


We hebben wel heerlijk gesmuld. Ik heb het recept op mijn blog ´Eenvoudig Lekker´ geplaatst. Het is niet alleen heel lekker, maar ook heel voordelig. En zeker als je de pompoen van eigen tuin hebt, zoals dat in mijn geval was. Maar ook als je de pompoen moet kopen, kan je voor een euro of 4 wel klaar zijn, denk ik.

Na het eten verdween ik weer naar bed en sliep weer minstens een uur!

De rest van de avond heb ik in een heel sloom tempo wat administratie weggewerkt. Niet mijn lievelingswerk, maar wel licht werk. En dus heel geschikt voor iemand die het even rustigaan moet doen ;-).