maandag 1 november 2021

De Grote Uittocht

Het is hier echt de Grote Uittocht. In september trouwde onze Maaike, in oktober onze Koos en zaterdag vertrok Jan voor een half jaar naar Zwitserland. Nu moet ik steeds nadenken, hoeveel bordjes ik op tafel moet zetten en voor hoeveel mensen ik moet koken ;-).

Jan vertrok zaterdagochtend vroeg met de trein van twee minuten voor half 7 vanaf het station in Dordrecht. Hij gaat een half jaar stage lopen bij een bedrijf, dat koffieautomaten maakt. In die tijd logeert hij bij onze vrienden Ellen en Marco. Daar ben ik zó blij mee! Als ik aan íemand ons kind toevertrouw, is het aan Ellen. En natuurlijk gaan we hem heel erg missen, maar Zwitserland is nu ook weer niet direct het andere eind van de wereld. Jan reist bewust per trein, omdat vliegen zo milieuvervuilend is. En in tijd en geld maakt het niet eens zoveel uit. Binnen 12 uur was Jan op het station in Sankt-Gallen. En dan had hij nog een aansluiting gemist, doordat de trein van Arnhem naar Basel vertraging had. Kosten: een paar tientjes.



Hij hoopt zo nog wel een paar keer heen-en-weer te reizen. Met Kerst bijvoorbeeld en in februari, als onze Maria hoopt te gaan trouwen. Zo is het voor z´n vriendin ook nèt uit te houden :-).

Maar goed. Koken dus voor 5 personen. Dat is echt wennen! Nu scheelt het, dat het bij ons redelijk ´zoete inval´ is en we dus nogal eens extra mensen aan tafel hebben. Zaterdagavond zaten we toch nog met z´n elven aan de frieten. En vanavond aten Leendert en Thea mee en waren we met z´n zevenen. Dan lijkt het nog wat :-).

Ik ben benieuwd wanneer ik het aan de wasmanden zal gaan merken. Dat moment, dat ik naar was ga lopen zoeken, omdat ik alleen een gat zie, ofzo. Ha, ha.