zaterdag 3 januari 2015

2015

En zo is vandaag de derde dag van 2015 alweer begonnen. Alle lezers wens ik voor dit nieuwe jaar het allerbeste toe!

Zoals altijd waren de eerste dagen druk en vol ontmoetingen. Op Nieuwjaarsdag kwam Willem z'n familie bij ons over de vloer. Willem z'n moeder was bij ons, zodat iedereen elkaar hier Gelukkig Nieuwjaar kon wensen. En aangezien Willem uit een heel grote familie komt, was dat dus lekker druk ;-).

Gisteren was het de beurt aan mijn familie. Mijn ouders huren hiervoor al jaren een zaaltje, omdat ook mijn familie tamelijk groot is. We eten dan altijd met elkaar en dit samenzijn geeft dan meteen mijn verjaardag een feestelijk tintje. Want ja, ik ben op 2 januari jarig. Een datum die ik verder altijd maar zonder poespas voorbij laat gaan, omdat iedereen zo langzamerhand snakt naar 'het gewone leven'. Zonder feestjes en hapjes en drankjes.

Vandaag zal het dus de eerste 'gewone' dag van het nieuwe jaar moeten worden. Ik ben benieuwd. Zaterdagen zijn hier eigenlijk nooit 'gewoon'. Ik verwacht meer een dag vol geroezemoes en drukte. Voor mezelf staat er een redelijk gewoon programma op: wassen, strijken, brood bakken en rommel ruimen. Hetzelfde liedjes dus als altijd ;-). Misschien dat ik met Koos en Leendert nog even op stap ga. Ze hebben allebei een nieuwe winterjas nodig. Eens kijken of we die in de uitverkoop kunnen scoren.

Verder hangt er (weer) een zwaar hangslot aan mijn portemonnee. Ik wil de komende week alleen dingen kopen die écht nodig zijn. En ook een flink gat slaan in de voedselvoorraad. Ik heb zóveel in huis. Ook dingen die snel op moeten. Ik ga maar eens een inventarisatie doen en een eetplannetje maken voor de komende tijd.

Wat wel altijd doorgaat: kadootjes. Daar schreef ik al eerder over. In zo'n grote familie en met zo'n groot gezin is er altijd wel iets te vieren. Ik wil proberen om zoveel als mogelijk is kadootjes te geven uit mijn voorraad óf zelfgemaakt, zodat ik ook wat dat betreft zo min mogelijk het hangslot van m'n portemonnee hoef te halen. Vandaag is er een nichtje jarig. Ik ga er niet zelf heen, maar Maria gaat. Ik haakte voor haar polswarmers. Hopelijk vindt ze ze leuk. Het patroon komt van Garnstudio.

\

Voor mijn vriendin Ellen haakte ik een omslagdoek voor haar verjaardag. Van het bekende Fenna-garen wat ik nog had. Ik heb alleen deze keer eens een ander patroon gebruikt dan de Southbay, die ik al twee keer maakte. Ik vond een patroon op Garnstudio. Een steekje wat lekker weghaakt.



Nu ben ik wat handwerken betreft weer hard verder aan het breien aan de bruidssjaal, die ik voor iemand in opdracht maak. Hij is al voor ruim driekwart af. Eigenlijk had ik hem met oud&nieuw af willen hebben. De vertraging is echter niet erg, want de bruiloft is pas in maart.

Zo. Dan nu maar eens aan de slag hier. Ik zit nota bene nog bij een koude kachel!