dinsdag 7 augustus 2018

Zomervakantie 2018, dag 22 en 23; kamperen!

Gisteren had ik afgesproken, dat we zouden proberen om om 14.00 uur weg te rijden, maar dat het niet erg zou zijn, als dat 15.00 uur zou worden. Nou...het werd 15.00 uur. Om precies te zijn: 15.01 uur :-). Poeh, wat was het nog een klus om alle rommel van de fair op te ruimen, de webbestellingen klaar te maken én bergen was weg te werken! Maar het kwam goed.

Vanaf dat we weg reden heb ik mezelf in standje vakantie gezet. We konden in één auto, want gingen maar met z´n vijven: Maria, Jan, Henk, Willem en ik. Vandaag zou de zesde komen: neef Henk. En donderdag hoopt ook Maaike zich bij de gelederen te voegen.

Het leuke van met één auto reizen is, dat ik lekker naast Willem kon gaan zitten breien. Ik had daartoe zaterdag op de fair bij m´n buurvrouwtje een breipakketje gekocht. Gewoon simpel vaatdoekjes breien. Dan heb je tóch iets om handen. Ik heb aan handwerk momenteel alleen een te haken deken onder handen en dat is nu niet meteen geschikt om mee op vakantie te nemen. Dus: fijn een klein handwerkje. En halverwege de rit hebben we bij een benzinestation gezellig koffie gedronken. Ook dat bracht me in vakantiestemming.

We reden op ons gemakje, want hadden een aanhanger achter de auto. We kwamen pas om half zes op de camping in Susteren aan. De meneer van de camping ging ons voor naar het veldje waar we onze tent op mochten zetten. We hadden nog keuze uit verschillende plaatsen en kozen een plekje in de schaduw, tussen twee hagen in. Aan de ene kant staat een caravan, maar daar hebben we tot nu toe nog niemand gezien. Aan de andere kant is het plekje leeg. We zitten dus lekker ´vrij´.

Het was best nog wel weer even een klus om de tenten op te zetten. Eerst onze De Waard-tent. Daar hadden we een paar weken geleden vast op geoefend. Toch was het weer even goed nadenken, hoe het ook alweer moest. We hadden wel dikke pret, toen ik een foto wilde maken van Willem, die de eerste haring in de grond sloeg. Wij zeiden al: ¨De eerste paal wordt geslagen.¨ Maar, ha, ha, al bij de eerste haring ging het mis. Willem sloeg de hamer dwars doormidden :-).

Eerst hebben we nog geprobeerd met het disselslot van de aanhanger te timmeren. Maar de grond is door de droogte zó hard! Maria is toen naar de overburen gelopen en die hadden een pracht van een klauwhamer voor ons te leen.

We werkten dapper door.

En toen onze De Waard-tent stond, zetten we de slaaptent voor de jongens nog op. Dat is een tentje, wat Jan ooit voor z´n verjaardag heeft gekregen. Al vele malen gebruikt, maar toch moesten we ook over dit tentje weer even nadenken. Als ze het op dit punt van míj moeten hebben....Ik heb dus echt totaal geen inzicht voor zoiets! Daar is Maria veel beter in, gelukkig!

We hadden intussen ook best zin in iets te eten gekregen. Dus ging Willem op zoek naar een supermarkt. Hij kwam terug met broodje én ijsjes. Mmmm.

De luchtbedden werden opgepompt, de slaapzakken uitgerold, de voorraadkast in elkaar gezet en gevuld, het koelkastje aangesloten. Nog vóórdat de avond viel, was alles in orde en genoten we van de warme zomeravond. Oh, dit is toch echt vakantie, hoor!

We sliepen vervolgens als marmotten. Ook al liep het tweepersoons luchtbed van ons langzaam leeg en lagen we uiteindelijk op de grond :-). Wat een giller! Er was iets met de dop en we kregen het met geen mogelijkheid goed. Nou ja, dan maar op de grond dus :-).

Vanmorgen werden we wakker van krassende kraaien. Het was een fijne, frisse ochtend. We hadden bedacht om koffie te zetten en eieren te bakken enzo. Maar we liepen tegen een volgend probleem aan: het gastoestel deed het niet. En ook de skottelbraai niet. Thuis had ik de gasfles gewogen en gezien, dat er nog een kilo gas in zat. Maar nu leek hij leeg? Afijn, we zouden daar later wel een studie naar doen. Eerst maar gewoon ontbijten met yoghurt en muesli. Dat hadden we volop bij ons.

En het was feest! Henk is vandaag jarig! Ons piepkuiken is twaalf geworden. En natuurlijk hadden we z´n kado meegenomen. Hij kreeg een step:

Intussen had ik een hele lijst ´boodschappen´ naar Maaike geappt. Die zou samen met Trijnie en Gerwin naar de camping komen voor Henk z´n verjaardag: Extra gasflessen (in de hoop, dat de flessen thuis niet leeg waren), het camping-koffiezetapparaatje, nieuwe luchtbedden, een rekening (die ik was vergeten te betalen en waar ik gisteren ineens aan dacht), een rol 50 cent-muntjes (want die blijk je hier nodig te hebben voor de douche) en dat was het volgens mij. Het is net familie Flodder, op vakantie ;-).

Er kwam nog meer bezoek: Mijn zus en zwager met hun twee kinderen. Ze zouden allemaal pas aan het einde van de ochtend komen. Daarom besloten we eerst het zwembad te verkennen. Het is een zwembad van een vakantiepark hier aan de overkant van de weg, waar campinggasten gratis gebruik van mogen maken. De kinderen hadden wel zin in een duik. Ik bedacht, dat we daar dan misschien meteen koffie konden drinken. Daar had ik echt zin in. Er was een leuk restaurantje en we gingen met z´n vijven eens luxe op het terras zitten. Wat smaakte dat bakkie koffie voortreffelijk! Mmmm.

We kregen een telefoontje van m´n zus. Ze waren gearriveerd! We liepen terug naar de camping om ze de weg naar onze tent te wijzen. Ook Maaike, Trijnie en Gerwin arriveerden meteen. Hè gezellig, zeg! Met het meegebrachte koffiezettertje, zette ik een lekker bakkie koffie. Met appeltaart vanwege Henk z´n verjaardag. Henk werd verwend met leuke kadootjes. Het was echt feestelijk.

Behalve feestelijk, was het ook warm. Poeh! Het werd uiteindelijk weer 36 graden vandaag! In groepjes vertrok iedereen naar het zwembad. We bleven met z´n vieren over. Aan gespreksstof geen gebrek :-). Iedereen had het naar de zin.

Later kwam iedereen ook weer in groepjes terug en vermaakten we ons rondom te tent.

Vanwege Henk z´n verjaardag hadden we al bedacht om deze dag Chinees te gaan halen. Het werd ook een lastig verhaal om zelf te koken, want dat kooktoestel was nog steeds niet aan de praat. Het idee is nu, dat de drukregelaar vast zit. Die gaan we daarom morgen maar eens met een waterpomptang te lijf. Nu dus Chinees. Ook geen straf :-). Willem en Hans gingen er voor op stap. Behalve Chinees eten, haalden ze ook een paar maaltijdsalades bij de supermarkt. Koud eten is nu wèl zo lekker, in de hitte!

Het bezoek wilde op tijd weer vertrekken, want in de omgeving van Alblasserdam waren er buien op komst, volgend Buienradar. Ook hier in Susteren leek het te gaan regenen. Maar steeds verandert de situatie. Volgens de laatste stand, komt er morgenochtend regen. We gaan het zien. Of niet :-).

Voorlopig zitten we hier prima. Het is een heel simpele en wat gedateerde camping. Lekker kleinschalig en rustig. Wat wil je nog meer? Helemaal niets! Nou ja, een luchtbed wat niet lek is, zou fijn zijn :-).