maandag 18 februari 2019

Voorjaar en vakantieplannetjes

Wat geniet ik van de eerste lentedagen!

Buiten koffie drinken, met uitzicht op de wapperende was :-)


Krokussen en sneeuwklokjes in de tuin. Al zijn het er maar een paar. Maar daarom juist extra bijzonder, toch?


We ruimen op. Binnen (keukenlaatjes enzo ;-), maar ook buiten. Hans stapelde het leeggestookte houthok weer keurig vol met vers hout. Dat mag nu een jaartje drogen. De bomen werden door Hans gerooid, de stammen gezaagd, gekloofd en daarna gestapeld. Wat een kanjer is het toch!



Vorige week was het voor de eerste keer 9 graden. Dat is voor de bijen het sein om te voorschijn te komen en hun reinigingsvlucht te maken. De volken zijn ontwaakt en het is al dagenlang een feest om naar te kijken.


Gisteren was Hans jarig. 21 is hij nu. Hij wist nog niet, of hij z´n verjaardag wel wilde vieren. Maar natuurlijk hebben we hem gisteren als gezin wel in de watten gelegd :-). Maria had gevraagd, wat voor taart hij wenste. Hij wilde slagroomtaart. En Maria maakte dus een slagroomtaart. Lekker voor het zondagse bakkie koffie na de morgendienst.




´s Avonds na de dienst hebben we gezellig hapjes op tafel gezet. Een soort zittend buffet, zeg maar ;-). We hadden huisgemaakte humus met paprika en komkommer om te dippen, kipgehaktballetjes uit de weck en een camembertkaasje in bladerdeeg. Heel simpel, maar heel lekker en vooral erg gezellig, zo.


Verder gaat het hier zo z´n gangetje. De kinderen moeten nog één week naar school. Ik kijk weer uit naar een weekje vakantie. We hebben al wat plannetjes. Willem hoopt weer met Jan te gaan Pieterpadten. Dirk en Wim hebben het plan opgevat, om mee te gaan. Lekker met vier mannen op stap dus :-). Zelf heb ik ook wel zo het één en ander aan plannetjes voor die week. Sowieso de eerste workshop ´Bak je eigen brood´ van dit jaar. Daar ben ik altijd twee dagen mee bezig ivm voorbereiden en naderhand de boel opruimen en het huishoudelijk werk inhalen, wat bleef liggen. Ook staat er weer een aflevering voor de kookrubriek van Terdege op de planning. Dan nog een avondje spinnen en met Maria naar het ziekenhuis. Als ik er zo over denk, heb ik het drukker dan in een gewone week, geloof ik :-). Maar druk is niet erg. Drukkend, dat is gekker.