woensdag 16 oktober 2019

Van top tot teen

Vandaag is er weer hard gewerkt in de boerderij. Hij wordt werkelijk van top tot teen onderhanden genomen. Vanmorgen zijn ze begonnen bij de teen: de vloer werd gelegd. Vanmiddag kwam de top aan de beurt: de zolder.

Er kwam een grote betonmolen langzij het pad af rijden:


Via de voordeur (die verder nooit gebruikt wordt, behalve bij rouw en trouw), kwam het beton binnen.


De vloer, die gisteren klaar voor de stort was, kreeg een fijne laag beton.





WoW!

Vanavond konden we er al voorzichtig overheen lopen. Als de vloer goed hard is, gaan Willem en ik deze week uitmeten, hoe de meubels er in komen te staan. Dan kan bepaald worden waar de stopcontacten moeten komen.

Toen de vloer gestort was, hebben de mannen (weer) een vloer getimmerd: de vloer tussen de eerste en de tweede verdieping in het oude stalgedeelte. Waar er gisteren nog één grote, hoge ruimte was, is nu ineens een zolder. Hoe leuk is dat?! Er is nog geen trap, maar met een ladder lukte het ons ook best om op zolder te komen, hoor. Ha, ha, wat een circus :-).






Hier op zolder hoop ik na de verhuizing workshops te gaan geven. In plaats van bij Teun aan tafel, wordt het bij Teun op zolder. Leuk toch? De ene balk, die nu nog laag zit, moet omhoog gebracht worden. En er komen aan één kant ramen in het dak. Het moet een fijne, gezellige, lichte ruimte worden. Ik verheug me er al op, om het straks te gaan inrichten.

Hier thuis hadden we vandaag inpakdag. Echt fijn, dat dat tegenwoordig op één dag gebeurt. Dat is een stuk efficiënter.

Morgen is het huishouden weer aan de beurt. En dat is hard nodig! Vandaag deed ik alleen het hoognodige en gisteren was ik de halve dag op pad. Maria moest opgehaald worden van het CBR, waar ze theorie-examen deed. Willem had haar gebracht en ik zou haar ophalen. Tegenwoordig gaat dat examen individueel en met een kwartier was Maria klaar (én geslaagd!). Ik had haar dus net zo goed even kunnen brengen en dan wachten. Afijn. Dat weten we dan voor een volgende keer.

´s Middags had Maria weer therapie in het Sophia. Daarvoor reden we om kwart over 1 weg en waren pas kwart over vier weer thuis. Dan blijft er weinig huishoudtijd over.

Het komt vast goed. Als ik morgen een paar uurtjes ongestoord kan poetsen, poets ik die achterstand ook meteen wel weg ;-).