woensdag 8 september 2010

Verre lezer en een weggevertje

Van de week kreeg ik een e-mailtje van een verre lezer: Milko van Gool uit Bangladesh. Deze meneer, vader van vier jonge kinderen, is bezig met een heel bijzonder project. Hij is aan het trainen om in de zomer van 2011 het Kanaal over te zwemmen en op die manier gelden in te zamelen voor preventieprogramma's tegen verdrinkingsdood van kinderen. Een probleem in ontwikkelingslanden waar ik nooit eerder van hoorde. Hij schrijft:"Per jaar verdrinken in Bangladesh, een land met 150 miljoen inwoners, maar liefst 17.000 kinderen. Dat is bijna 50 per dag, of 2 kinderen ieder uur!" Dat is dus iets wat zéker wel aandacht verdient! Ik noem hier daarom zijn blog, waar je het project kunt volgen. En wellicht zijn er lezers die dit project ook financieel willen en kunnen ondersteunen.

Verder heb ik nog een weggevertje. Ik kreeg namelijk vandaag een aardig partijtje oude inmaakglazen. Maar ik heb er teveel aan. Het zijn Vegla inmaakglazen van 3/4 liter, 1 liter, 1 1/2 liter en 2 liter. Compleet met deksels, beugels en trechter. Wellicht een mooi partijtje voor een beginnende weckster. Het is teveel om op te sturen en zal dus opgehaald moeten worden in Alblasserdam. Wie belangstelling heeft kan onder dit logje een berichtje achterlaten. Bij meerdere belangstellenden zal ik DV zaterdag een gelukkige trekken.