dinsdag 10 juli 2018

Aftellen

We zijn hier aan het aftellen...

Eerst tellen we af naar het moment, dat Hans weer thuis hoopt te komen. Nog twee dagen! Dan zitten zijn drie maanden Malawi er op. We zijn inmiddels een heel seizoen verder. Als Hans straks terug is, zal hij in elk geval niet aan de temperatuur hoeven te wennen. Die is hier namelijk hetzelfde als in Malawi. Alleen zal hij wel aan de lange dagen moeten wennen. In Malawi is het winter en is het om 18.00 donker. Dat is hier toch echt een paar uur later!
Afijn. Er zal genoeg om weer aan te wennen zijn en aan de andere kant zal alles waarschijnlijk heel snel weer oud en vertrouwd zijn. Vanavond stuurde hij nog een fotootje van z´n laatste avond in Malawi (de terugreis begint morgen al en duurt 23 uur vanwege een lange wachttijd op een vliegveld bij een tussenstop). Daarop schreef Hans, dat hij gemengde gevoelens had. Dat kan ik me goed voorstellen!

Vorige week had Hans nog een erg leuke ervaring. Hij was samen met z´n maat nog een paar dagen op safari gegaan in een wildpark, om de Malawi-tijd af te sluiten. Ze waren er onder leiding van een gids. Op een ochtend werd hij wakker van gerucht. Net toen hij wilde roepen, dat ´ze´ best wat stiller mochten zijn, ontdekte hij waar het gerucht vandaan kwam. Er liepen olifanten, vlak langs de hut, waar ze sliepen! Hij maakte er een filmpje van: (niet heel duidelijk, op het eind het best te zien)


Tja, die lopen hier niet zomaar langs je bed ;-).

Er wordt nog méér afgeteld: nog 4 dagen en dan is het voor alle schoolgaande kinderen vakantie. Dan kan de vlag uit! Deze laatste week stelt al niet zoveel meer voor. Het gewone schoolprogramma staat bol van de leuke dingen. Morgen gaat Henk op schoolreisje naar Slot Loevestein.

En we tellen vrolijk verder. Nog 3 weken en dan gaan we naar de Terdegezomerfair. Eerst een dag opbouwen en daarna zijn we 4 dagen in actie. Ik ben als columnist op de fair en heb verschillende taken: twee keer per dag verzorg ik een mini-workshop ¨Bak je eigen brood¨ in de keuken van Terdege in de barn. En één keer per dag geef ik een lezing over ¨Limonade maken¨ op het podium. De rest van de dag kun je me vinden bij onze kraam in de barn. Daar staan we met leuke aanbiedingen uit de shop en zal er de hele dag door iets te proeven zijn. Het wordt een echt familiegebeuren, want we hopen er met z´n zessen aanwezig te zijn. We overnachten in een trekkershut in Putten. We hebben er reuze veel zin in en zien het als een (werk?)vakantie. Wil je meer weten over de fair? Vast sfeer proeven? Kaarten (online met korting!) kopen? Kijk dan op: Terdegezomerfair.nl

En dan wordt er nóg iets afgeteld. Niet door ons allemaal, maar door Henk. En elke dag worden we ervan op de hoogte gehouden: nog 29 nachtjes...en dan ben ik jarig. Ha, ha, ha. Heerlijk toch, die kinderen, die zo naar hun verjaardag uitkijken :-).

Nou, ik ga alvast maar 1 van die 29 nachtjes slapen, denk ik.