maandag 22 juli 2019

Zomer´19-journaal#1

Vandaag was het hier de eerste dag van de schoolvakantie. Er gaan nog maar 2 kinderen naar school. Zo´n eerste vakantiedag is dan toch anders dan vroeger, als er op zo´n dag ineens een stuk of 7 schoolkinderen thuis waren :-). Maar toch: vakantie! En zomer! Voor mij toch echt de mooiste tijd van het jaar. En zo langzamerhand is het ook traditie om juist in deze tijd van het jaar wat extra te bloggen. Een zomerjournaal.

Mijn dag begon extra vroeg. Ik stond om 4 uur op. Ik had administratie-werk te doen en dat doe ik het liefst in de stilte van de vroege morgen. Niet dat ik meteen om 4 uur in de boeken zat. Eerst heb ik in stilte de dag en de werkweek gestart. Nog wat gepeinsd over de preken van gisteren. En bedacht wat er deze week op mijn bordje ligt. Daarna was er nog tijd genoeg om de administratieklus te doen. Dat is het fijne van vroeg opstaan. Toen Willem rond half 7 thuiskwam van zijn maandagochtendwandeling, moest ik nog twee documentjes printen.


Maar eerst kookte ik voor ons tweeën een schaaltje havermout. Lekker!

De ochtendspits was maar raar. Alleen Koos moest op tijd de deur uit. En Maria vertrok om 8 uur ook naar haar werk. Willem werkte eerst thuis en ging pas om 12.00 uur weg. De rest was vrij en daarbij was Jan ook nog eens jarig! Zestien is hij geworden.


De dag werd gevuld met veel werk. Er was was. Natuurlijk! De mand lag weer vol. Zaterdag hadden twee jongens een tuin gedaan en die waren echt doornat thuisgekomen. De baggerbroeken lagen te wachten. Naast de zondagse overhemden :-).

Er waren webshoporders om klaar te maken en ook moest ik van alles bestellen voor de Terdege zomerfair, waar we DV volgende week 4 dagen staan. Er werd een zending wonderpannen bezorgd, ook voor de fair. Die konden meteen in de aanhangwagen, die al flink vol wordt. Henk had beloofd, dat hij vanmiddag zou helpen met inpakken. Vanmorgen had hij ´vrij´ en zat hij lekker achter de computer ;-).


Maar hoe leuk dat ook is, heel zinnig is het niet. En daarom moet hij elke dag ook een poosje aan de slag. Gelukkig heeft hij daar geen probleem mee :-).



Er moesten verder ook taarten worden gemaakt voor vanavond. Ik maakte een caramel-zeezout-taart uit een boek, wat ik vrijdag bij de bieb vandaan heb meegenomen. Mmm.


Maria was inmiddels thuisgekomen en maakte een monchoutaart. Ook bakte ze een cake in de wonderpan. We geven op de fair demo´s met de wonderpan en gebruiken dan electrische kookplaatjes. Dat gaat toch net even anders dan op een gaspit. Er moet deze week dus geoefend worden. Er zijn ergere dingen :-).

We brachten de pakjes naar de post en reden even langs de groentekraam. De groenteboer had nog wel het één en ander waar hij vanaf wilde. Oh, heerlijk weer een voorraadje aardappelen, groenten en fruit. Zo fijn!

Toen we thuis kwamen heb ik snel een pan macaroni gekookt



en daarna reden Maria en ik naar het Sophia Ziekenhuis voor de therapie in verband met haar Anorexia.



Toen we thuis kwamen had Willem het buiten al gezellig gemaakt. We hoefden alleen nog maar koffie te zetten en taart aan te snijden. En daar kwam de verjaarsvisite voor Jan.




We hadden een gezellige avond! Met een mooi einde van deze eerste vakantiedag: