woensdag 31 juli 2019

Zomer19-journaal#6

Wat een dagen!! Gisteren zijn we met z´n vijven bezig geweest om onze tipi´s op de Terdege Zomerfair in te richten. Willem, Maaike, Maria, Jelinde en ik. Eerst de Verkoop-tipi. Er was een soort kastenwand van kisten en er stonden 2 picknickbanken en een kassa-tafel.


Dat was iets minder dan afgesproken en ik bedacht, hoe ik alles wat we bij ons hadden, daarop konden uitstallen. Dat ging hem niet worden. Gelukkig mochten we een derde picknicktafel erbij pakken. Zo moest het lukken. Ik gaf aanwijzingen waar ik de spullen uit de bus wilde hebben en daarna zijn we gewoon keihard aan de slag gegaan. Meter voor meter richtten we in en met het kwartier werd het leuker. En warmer! Poeh!

Het ging gesmeerd. Om een uur of vier was het plaatje af. Oh, wat waren we blij!


Daarna liepen we naar de workshoptipi. Daar konden we nog niet zo heel veel beginnen, want er was nog geen stroom. Zo goed en zo kwaad als het ging, zetten we de tafel en stoelen vast neer en maakten we twee werkplekken. Eén voor Maria en één voor mij. En daarna hielden we het voor gezien en reden we terug naar huis.

Ik ben vroeg naar bed gegaan. Weer met een dubbele paracetamol tegen de bekkenpijn. En in de hoop, dat het vandaag over zou zijn...

Om vier uur stond ik er naast. Gelukkig zonder pijn! Tussen 4 en 7 werkte ik de was van de hele week weg. Als we zaterdagavond thuis komen, moet natuurlijk wel alles klaar liggen voor de zondag. Bovendien blijven Hans en Koos thuis, want die moeten werken. En die hebben ook voor elke dag schoon werkgoed nodig enzo.

Daarna had ik nog een uurtje de tijd, voordat we met twee auto´s  (en 7 personen) naar Barneveld vertrokken. Later op de ochtend zouden Leendert en Thea ook komen helpen. Een complete crew! Maar dat was ook wel nodig, want we moesten onze aandacht over 2 tipi´s verdelen.

Meteen op de Fair voelde het vertrouwd. Hetzelfde gezellige sfeertje als vorig jaar. Geweldig! Het was even stressen, want de verkooptipi was helemaal klaar, maar in de workshoptipi was er nog niets aangesloten. Er was al wel stroom voor de koelkast en de oven. De rest van de apparatuur kon nergens in, want er waren geen sloffen. Willem had gisteren al het telefoonnummer van de mensen van de elektra gekregen en hij deed snel een noodoproep. En later nóg een keer. Want ja, onze eerste workshop was al om half 11. Precies op tijd werden we uit de brand gered. En de audiomeneren kwamen het geluid en de headset aansluiten. Top! We konden los.

De hele dag heb ik m´n tijd en aandacht over de twee tipi´s verdeeld. Was er even geen workshop of demo, dan was ik in de verkooptipi en andersom. Ik gaf mini-workshops deodorant maken, tandpasta maken, basiszalf maken en broodbakken. Ook verzorgde ik demo´s van de Wonderpan en van zelf wasmiddel maken. Maria deed een aantal keer een workshop cupcakes versieren met kinderen. Haar vriendin Jelinde hielp haar daarbij.


De cupcakes werden ook ter plaatse in de tipi gebakken. Het rook dus de hele dag lekker. Was het niet naar baksels uit de oven of de Wonderpan, dan was het wel naar lekker olietjes, zoals pepermuntolie, lavendelolie en citroenolie enzo.

´s Middag gaf een lezing over mijn bijen in de tipi van Terdege. Ook dat was heel leuk om te doen.



Ik heb de hele dag enorm genoten van alle ontmoetingen. Het is zó leuk om bloglezers te ontmoeten. Sommige lezers lezen al jarenlang mee en voor hen voelen we als familie. Zo feliciteerden veel mensen Leendert, die pas getrouwd is, en kenden ze ook Thea bij naam. Grappig! Soms vertelden mensen me iets persoonlijks, waar ik helemaal warm van werd. Er werden foto´s en selfies gemaakt. Ik kreeg een prachtig, veelzeggend kadootje. Steeds waren er van die leuke verrassingen. Ja, dat is waarom ik dit zo leuk vindt! En gelukkig genoot iederéén. We hebben echt als een team gewerkt.




Om 21.00 uur waren we klaar. Op naar het volgende avontuur: naar camping ¨De Grebbelinie¨ in Renswoude, waar ik een safaritent gehuurd had. Heerlijk om niet helemaal terug naar huis te moeten. En wat een leuke tent hebben we! Alle vermoeidheid gleed van ons af.



We zijn inmiddels allemaal onder de douche geweest, hebben de dag doorgenomen, nog wat gesmikkeld. Maar nu is het genoeg! We gaan lekker slapen. We hopen, dat we morgen weer zo´n fijne dag hebben en kijken er helemaal naar uit!