maandag 23 september 2019

De weekuitgaven

Zaterdag stond ik samen met Maria op een markt in H.I.-Ambacht ten bate van gehandicaptenzorg De Schutse.



We waren pas aan het eind van de middag thuis, want er was hier op het dorp Havenfestival en het duurde een half uur voordat we Alblasserdam binnen waren. Daarna hebben we meteen nog even snel een paar kleine boodschapjes gedaan, zodat we verder niet meer van huis hoefden.

Thuis gekomen lag daar nog het nodige werk. Het was overal rommelig en daar kan ik op dat tijdstip van de week niet goed tegen. Ik wil altijd ´glad´ de zondag in. Maria moest nog een kantoor gaan schoonmaken en zelf schoot ik in de hoogste versnelling en maakte het huis fijn aan kant. Stofzuiger erdoor, stoflap hier en daar langs en voilà.

Zaterdag is bij ons altijd patattendag. Maar omdat ik dinsdag vergeten was om aardappels te kopen bij de aardappelkraam, hadden we deze keer geen zelfgemaakte, maar diepvriesfriet uit de supermarkt. Eerst dacht ik met een superklein clubje te zijn, maar schoonmama en zwager Marinus kwamen gezellig meeëten. Toen waren we toch nog met z´n zevenen. We konden fijn buiten eten. Het was zo´n mooie nazomerdag. Een kadootje!

Zaterdagavond was het een beetje zoete inval met een gaande en komende man. Ik heb nog een grote pan spekbonen zitten afhalen. Dat is altijd wel een gezellig werkje, wat eigenlijk helemaal niet als werk aanvoelt. Daarna trok ik er mijn spinnewiel bij. Praten en spinnen gaat prima tegelijk :-). Maar al met al was er dus niets meer van gekomen om nog even de weekuitgaven hier te posten.

Dan doen we dat nu toch even?



Ik had een heel wat hogere weekuitgave dan de voorgaande weken. Dat komt, omdat ik de maandboodschappen heb laten bezorgen. Ik bestel altijd voor een maand tegelijk alle houdbare spullen. Zo hoef je daar maar één keer over na te denken en hoef ik niet telkens naar de supermarkt (met alle verleidingen van dien). Ik kan het iedereen aanbevelen. Het is zó efficiënt! Het bespaart echt tijd en geld. Wil je er meer over weten? Ik heb er verschillende keren over geschreven. Hier een berichtje uit 2012: Er is sindsdien weinig veranderd.

Komt-ie dan:

Maandag
Jumbo: 7,16 (bananen, melkbroodjes, rozijnenbollen)
Dirk: 12,40 (20 eieren, 6 liter melk, 2 ontbijtspek -> voor 24 man pannenkoeken bakken)

Woensdag
Albert Heijn 5,37 (hagelslag, eieren, chocopasta -> was allemaal op en kon echt niet ;-))

Vrijdag
Coop 203,04 (de maandboodschappen)
Hema 6,00 (3 ijsjes -> vrijagavondtraktatie, appeltaart -> een keertje makkelijk, omdat we zaterdag weg moesten)

Zaterdag
Markt 5,40 (3 grote witte herenzakdoeken)
Plus 16,50 (3 pakken satehschnitzels, 2 melk, 1 boter, 2 patat, rol vuilniszakken)

Een paar dingetjes moet ik deze week nog inkopen, zoals bijvoorbeeld boter. Als ik dat bestel, leveren ze soms van die heel dure, die minstens 0,30 per pakje scheelt met de voordelige Lidl boter. Maar het meeste heb ik dan toch in huis.

Totaal:
255,87