Bijna dagelijks krijg ik telefoontjes van callcentermensen, die me een andere energie-leverancier willen aansmeren. Ik vind die telefoontjes ronduit irritant. Ik ben ook zó klaar, hoor. Want zodra ik doorheb, dat het weer eens over energie gaat, kap ik het gesprek af door te zeggen, dat ik alles prima geregeld heb en NIET GA VERANDEREN! Of ik vertel, dat ze nummer 246 zijn, die me daar dit jaar al over belt. Negen van de tien keer is het gesprek dan zo voorbij en mag je nog even naar het bandje van het bel-me-niet-register luisteren. Dat luister ik echter nooit meer af, want het helpt werkelijk waar geen zier om daar te melden, dat je niet meer gebeld wil worden.
Vandaag en gisteren werd ik ook weer gebeld. Dat wij zo vaak gebeld worden, komt trouwens waarschijnlijk, doordat we ingeschreven staan bij de KvK. Maar zeker weten, doe ik dat niet. Die telefoontjes van vandaag en gisteren hebben me echt kwaad gemaakt. Ronduit MISLEIDING!!
Gisteren werd me opgewonden verteld, dat ik RECHT heb op COMPENSATIE vanwege de onterecht verhoogde belasting op energie! Ja, echt!! Dat vertellen ze je met droge ogen!! Toen ik vertelde, dat ik helemaal geen compensatie hoef (ik weet heus wel, dat ze bedoelen, dat ik van energieleverancier moet veranderen), kreeg ik een lullig verhaal: ¨Mevrouw, gisteren is het Prinsjesdag geweest (ja, heus, dat zei ze!!!) en het is gebleken, dat u onterecht veel te veel energiebelasting betaalt. U kunt compensatie krijgen.¨ Ik wist niet of ik moest (uit)lachen, of boos worden en herhaalde, dat ik géén compensatie hoef. Het mens was een vasthouder: ¨Mevrouw, ik wil toch graag even met u uw verbruikscijfers controleren.¨ WAAAAAT??? Dacht het niet!!! Ik was helemaal klaar met dat mens en vertelde dat dan ook onomwonden. Ze was zó verbluft, dat ze niet eens meer uit haar strot kon krijgen, dat ze me nog het bel-me-niet-register moest aanbieden...
Vandaag kreeg ik alweer zo´n MISLEIDEND telefoontje! Nu vertelde weer zo´n callcentermens, dat ze me belde, omdat consumenten BESCHERMING nodig hadden. En ja, dat ging ook weer over energie. Ik ontplofte zo ongeveer. Het wordt met de dag gekker. Ik zou weleens willen weten wie die belscripts ooit bij elkaar liegt. Puur bedrog!
Maar goed. Nu ik het toch over energie heb:
Gisteren belde de verkopende makelaar om een afspraak te maken voor de laatste inspectie-ronde van ons huis, vlak voordat de overdracht bij de notaris is. De afspraak is een half uur vòòr de overdracht en daar kreeg ik een keurige bevestiging van in mijn mailbox. Er volgden meteen nog wat tips, bijvoorbeeld over het inschrijven in de nieuwe gemeente. Maar ook over energie! We moesten er om denken om uiterlijk twee weken vòòr de overdracht een energieleverancier te kiezen, anders zouden we niet op tijd stroom en gas hebben. Help! Komt die makelaar nú mee! De overdracht is maandag al!! Dom, dat ik er zelf niet aan gedacht heb, om die energie te regelen! Ik klom meteen in de telefoon.
Het kostte me een uur van mijn leven. Maar daarna was het dan toch geregeld. Maandag hebben we energie in ons nieuwe huis :-). Ons huidige contract nemen we vanaf volgende week mee naar ons nieuwe huis en voor onze huidige woning is er een variabel contract tot de overdracht aan de nieuwe bewoners. Fijn geregeld!
Laat ik meteen maar even onbeschaamd reclame maken voor onze energie-leverancier. Wij zitten (al jaren) bij Gezinsenergie. Daar zit je niet alleen goed wat betreft je tarief, maar je steunt er meteen goede doelen mee. Eén van de goede doelen, die je als hun klant steunt is Stichting Stéphanos, die werkzaam is in Malawi. Wie hier langer meeleest, weet dat wij deze stichting en dit land een warm hart toedragen. Mocht je overwegen om ook via Gezinsenergie stroom en gas af te nemen, laat het me even weten. Dan kan ik je aandragen als klant en zo sparen voor een cadeau.