vrijdag 24 april 2020

Advertorial

Vanavond geen verhaaltje. Nee, ook niet van die oma met dat autootje. Dat komt later. Vandaag eerst de advertorial.


Spelregels
Vooraf even de ´spelregels´ voor wie hier nog maar kort meeleest en zich afvraagt: ¨Een advertorial op deze blog? Hoezo?¨
Aan de linkerkant van m´n blog (en soms bovenaan) draaien banners van adverteerders. Dit zijn speciaal geselecteerde adverteerders, die producten of diensten aanbieden, die passen binnen ¨Eenvoudig Leven¨. Niet zelden ken ik de mensen en/of hun producten of diensten persoonlijk en kan ik uit eigen ervaring ze van harte aanbevelen.
Voor nieuwe adverteerders schrijf ik altijd een advertorial, om ze goed onder de aandacht te brengen. Terugkerende adverteerders vragen soms ook, of ik een advertorial wil schrijven. Bijvoorbeeld om aandacht te vragen voor een nieuw product, een actie, of iets dergelijks.
Omdat niemand zit te wachten op verborgen reclame, geef ik zo´n bericht altijd de titel ´Advertorial´ mee. U kunt dan zelf beslissen, of u verder wilt lezen, of de reclame aan u voorbij laat gaan. Elke maand verschijnt er maximaal één advertorial.

(Wellicht ten overvloede: als ik buiten deze advertorials op mijn blog weleens een link plaats naar een winkel, evenement, of wat dan ook, dan zijn dat altijd onbetaalde links en heeft het niets met reclame te maken.)

Deze maand vraag ik je aandacht voor:

Noodpakketactie voor gezinnen wegens Coronacrisis
Het Coronavirus houdt de hele wereld in zijn greep. Ook hier in Nederland zijn veel mensen keihard getroffen. Allereerst natuurlijk de mensen, die een geliefde verloren aan het virus. Maar daarnaast ook veel mensen, die in financiële problemen komen, doordat hun werk wegvalt of anderszins. Ondanks alle ellende hebben we het nog heel goed. We hebben goede gezondheidszorg, er is goed hygiëne en we kunnen voor een deel terugvallen op financiële tegemoetkomingen. Hoe anders is dat in één van de armste landen ter wereld: Malawi!

Vorig jaar is onze Hans drie maanden vrijwilligerswerk gaan doen in Malawi. Dat schept verbondenheid met het land en de bevolking. Nu er een oproep kwam van Stichting Stéphanos om de mensen in Malawi te steunen met noodpakketten in deze tijd van crisis, geef ik daaraan maar al te graag gehoor!

Er zijn noodpakketten samengesteld voor gezinnen, die hard getroffen zijn door de Coronacrisis. Ik ga zo vertellen, wat er allemaal in zo´n pakket zit en hoe je kunt doneren. Eerst een voorbeeld van zo´n getroffen gezin. Het is het verhaal van Flora:

Flora is een (44) weduwe met de zorg voor 7 kinderen in de leeftijd van 4-17 jaar. Haar man is in 2017 overleden en gezin is afhankelijk van de landbouw en de oliebollen die moeder twee dagen per week op de markt verkoopt. Het geld wat ze daarmee verdient houdt haar gezin draaiende. We zochten haar op en ze liet ons het laatste beetje maismeel zien wat ze had. 'Als dit op ik, weet ik niet hoe het verder moet. We mogen niet naar de markt, iedereen moet thuis blijven, hoe moet ik dan deze kindermonden vullen?', vroeg ze. Helpt u mee om gezinnen zoals dat van Flora door deze moeilijke tijd heen te helpen? Draag hen vooral op in het gebed, en alle werkers die bij Stéphanos betrokken zijn.




Er zijn veel gezinnen, zoals dat van Flora. Deze mensen hebben dringend hulp nodig. Stichting Stéphanos heeft twee soorten noodpakketten samengesteld, om aan dit soort gezinnen uit te delen.

Pakket 1:
  • 5 kg. maïsmeel
  • 1 kg. rijst
  • 1 kg. suiker
  • 1 kg. bonen
  • 500 gr. zout
  • Thee
  • Spaghetti
  • 500 gr. soya vleesvervanger
  • 10 stukken desinfectant zeep
  • 1 emmer met kraantje
  • 5 schoolschriften
  • 2 potloden


Dit pakket wordt uitgedeeld samen met een Bijbel en preek in eigen taal. 
Voor slechts 10 euro doneert u zo´n pakket.

Pakket 2:
  • 25 kg. maïsmeel
  • 2 kg. bonen
  • 2 kg. suiker
  • 500 gr. zout
  • 100 gr. thee
  • 1 kg. soya vleesvervanger
  • 8 stukken zeep (kleding)
  • 1 emmer met kraantje
  • 10 stukken desinfectant zeep
  • 5 schoolschriften
  • 2 potloden


Dit pakket wordt uitgedeeld samen met een Bijbel en preek in eigen taal.
Voor slechts 25 euro doneert u zo´n pakket.

Stichting Stéphanos zou heel graag veel pakketten willen uitdelen. Het lastige is, dat veel gewone acties om gelden in te zamelen nu stil liggen. Denk aan markten en acties via scholen enzovoorts. Het zou heel fijn zijn, als er via deze weg toch een mooi bedrag wordt ingezameld voor de broodnodige noodpakketten.

Hoe kun je doneren?
Doneren kan online en gaat heel eenvoudig via deze link:

Onnodig te zeggen, dat ik deze actie van harte aanbeveel!