maandag 13 april 2020

Wandelen door de polder

Zaterdag heb ik tot laat in de middag gewerkt. Eerst aan de webshop, want ik wilde graag nog een aantal pakketten op de post doen. Maar daarna vond ik het echt even geschoten. Ik wilde klaar zijn voor de paasdagen. Dus ben ik als een malle aan het poetsen en opruimen en wassen gegaan. Het knapte per minuut op. Heerlijk!

´s Morgens vroeg had ik al een lekkere paasstol gebakken. Ik had wekenlang paasstolpakketten verkocht en ik zou me toch niet gebeuren om dan zelf geen paasstol met Pasen te hebben :-).



Maar natuurlijk bakte ik ook gewoon bruin brood. Met een extra broodje voor de buurtjes, die het nu moeilijk hebben.


Hoe verder de middag vorderde, hoe meer het op zaterdagmiddag ging lijken. Het is zo fijn om dan éven alles aan kant te hebben voor de zondag. En dit keer werkte ik zelfs aan op twéé vrije dagen. Na wekenlang buffelen vond ik dat ik daar wel aan toe was.

Het was intussen één en al bedrijvigheid rondom Luijkensteijn. En mens en dier genoot van het prachtige lenteweer!





En nu zijn die twee dagen alweer bijna voorbij. We waren vooral in en om het huis. Er zit niet anders op met alle Corona-maatregelen. De kerkdiensten volgden we online. En nodigt zo´n Tweede Paasdag nog wel eens uit tot het maken van een uitstapje naar bos, strand, of familie, nu bleven we thuis. Niet dat dat een straf was, trouwens.

Ik maakte wat extra werk van het eten. Vanmorgen bakte ik eierkoeken voor bij het ontbijt en had afbakpistoletjes. Mmm, lekker, hoor.



En vanmiddag had ik gebraden kippenpoten en geroosterde groenten uit de oven.



Maaike en Jaap hadden vrijdag een ijstaart gekocht bij ijsboer Middelbroeck. Oh, wat lekker! Vanille, kwark-amarenen ijs. Echt een super feestelijke afsluiter!




Na het eten had iedereen wel wat om handen. Willem stortte zich nogmaals vol overgave op het piano stemmen.


Leendert en Thea kwamen een bakkie koffie doen. Daarna wilde ik de bijen gaan doen. Maar ik twijfelde een beetje, omdat het vandaag best koud was met een straffe noordenwind. Toen Willem aanstalten maakte om te gaan wandelen, liet ik het bijenplan varen. Ik had zin in een wandeling!

We zijn bevoorrecht dat we zo fijn buiten wonen. Het is hier zo vredig en rustig, dat je de hele Corona-toestand haast zou vergeten.

We liepen een 200 (?) meter naar rechts van ons huis en stapten het Pelgrimspad op. (Etappe 6 loopt vlak bij ons huis). Het pad loopt dwars door de weilanden. Je moet twee keer over een hek klimmen en het kan behoorlijk drassig zijn. Drassig was het nu niet. Maar het was toch wel handig om met kaplaarzen aan te lopen. Of met wandelschoenen natuurlijk. Maar die heb ik niet.

We wandelden een mooi rondje van een uur en kwamen helemaal niemand tegen.

Alleen schapen.


En heel veel bloemen:

Fluitenkruid

Paarse Dovenetel

Hondsdraf

Paardenbloem

Pinksterbloem

Witte Dovenetel
Het was adembenemend mooi. Ik bleef maar foto´s maken. Totdat Willem zei, dat we zo nooit thuis zouden komen :-).



Toen ben ik maar gestopt. Alleen maakte ik er nog één van de achterkant van ons huis.

Wij wonen in het huis met het oranje dak
En zo vloog de dag om. Vanavond heb ik online kleding geshopt voor Henk. En ook heb ik een zomerjas voor hem opgesnord. Vanaf deze week gaat hij twee dagen per week naar school, omdat het onderwijs op afstand hem toch niet helemaal goed afgaat. Maar ik moest daarom wel even kijken naar fatsoenlijke kleding, die past bij het veranderde seizoen. Een winterjas met bontcapuchon kan toch eigenlijk niet meer. Gelukkig bleek er een nog passende zomerjas voorhanden. En z´n zomerschoenen van vorig jaar past hij ook nog. Ik shopte nog 2 bermuda´s en 2 shirtjes erbij. Daar kan hij voorlopig wel even mee toe. Ik vind het maar niets, dat online kleding kopen. Ik doe het veel liever gewoon in de winkel. Maar ja. Het moet nu maar even zo.

Mijn vrije dagen zitten er weer op. De rest van de week ga ik, bij gezondheid, maar weer hard aan de slag in de webshop. Ik hoop heel erg, dat ik aan het eind van de week de achterstand heb ingelopen. Zaterdagmiddag liep ik nog precies 100 orders achter. Ik ben benieuwd of het gaat lukken, om die in te lopen. Daar zal ik hard voor moeten lopen, zeg maar :-).