dinsdag 28 april 2020

En weer aan het werk...

Vandaag was het dan weer een gewone werkdag. Of eigenlijk: een extra drukke werkdag. We hebben tenslotte een werkdag minder, deze week. Maar níet minder werk. Gelukkig heb ik elke dag weer zin om aan de slag te gaan.

Omdat het (school)vakantie is, zaten Willem en ik samen aan het ontbijt. Net als op zaterdag. We genoten van een kom havermout en een eerste bakkie koffie.

Om een uur of 8 liet ik Ciara uit. Ze was om half 6 al met Hans uit geweest. Nu was het mijn beurt. Ik heb echt gelachen. Het regende zachtjes en Ciara had nog nooit regen meegemaakt. Ze slobberde uit elk plasje was we tegenkwamen. En ze was helemaal opgewonden door de kringen die de regendruppels in het water maakten. Ze wandelt steeds beter aan de lijn en het wordt daardoor ook steeds leuker om haar uit te laten. Hoewel je natuurlijk veel geduld moet hebben met zo´n pup. Je moet steeds actief opvoeden. Consequent zijn en volhouden! Des te meer tijd en geduld en aandacht en moeite je er nu insteekt, des te meer lol heb je er straks van.




Toen we terug kwamen, liepen we door de zijdeur ons huis binnen. Leendert was namelijk gearriveerd en was daar hard bezig met het klantentoilet. Gezellig hoor, weer (letterlijk) werk aan de winkel!

Zelf ging ik samen met Maria in de inpakruimte aan de slag. We hebben de hele morgen van alles ingepakt, om vanmiddag zoveel mogelijk bestellingen klaar te kunnen maken voor de post.

Zo´n werkdag verloopt eigenlijk altijd volgens hetzelfde patroon. We zijn lekker bezig tot een uur of drie. Daarna begint de druk op te lopen. Uiterlijk om 17.00 uur moeten we de pakketten af hebben. Vandaag lukte dat nèt niet. Pas om 7 minuten over vijf stonden de pakketten in de auto en kon Willem wegrijden naar de post. Maar het kwam goed! Daar gingen de pakketten. Op het nippertje de postnl vrachtwagen in!


Leendert had inmiddels de plee af. Wat is het mooi geworden! Ik ben er super blij mee!


Maria heeft vanavond alles keurig schoongemaakt. En nu is het toilet klaar voor gebruik. Er moet alleen nog een haakje komen voor de handdoek. En het plafond moet nog gewit worden. Heerlijk fris, zo´n toilet met een raampje. Dat heb ik nooit eerder gehad.

De tijd die Leendert over had, heeft hij plinten aangebracht in de shopruimte. Ook vanavond heeft hij daar nog een poosje aan gewerkt.


Het was al met al een lange werkdag voor hem. Maar ik ben blij. Er is lekker weer wat af! En laat ik dan ook nog maar even reclame maken voor Leendert. Want natuurlijk ben ik echt trots op hem :-). Zoek je een handige en snelle aannemer voor je klus, groot of klein, dan moet je gewoon bij Luijk Bouw zijn!

Willem heeft vanavond ook nog hard gewerkt in de shopruimte. Alle wandcontactdozen moesten er (weer) op gezet worden en alle spotjes (weer) in het plafond teruggeplaatst. Die waren allemaal verwijderd, toen de stucadoor en later de schilder kwam. Op dit moment hoor ik hem nog hard stofzuigen. Dat zal het laatste wel ongeveer zijn. En over 2 minuten moeten mijn broden uit de oven. Dan ben ik ook klaar. Poeh. Wat een lange werkdag!