dinsdag 7 april 2020

Elke dag iets leren

Vanmorgen ben ik hard aan de slag gegaan met de was. Ik wilde de manden leeg hebben, omdat aan het eind van de middag de schilder de vloer van de webshop zou komen schilderen. Dan kan ik even twee dagen niet bij m´n washok komen. Ik zag al wel aankomen, dat ik het net niet helemaal zou redden, want er kwamen wat wasjes tussendoor. Het kleed in de bench was vies en nat, want Ciara gaat steeds in zijn drinkensbak staan en er plonst dan water uit. En van Maaike lag er nog werkkleding die apart gewassen moest worden. Maar het probleem loste zich vanzelf weer op, zoals dat zo vaak het geval is: de schilder belde halverwege de middag, dat hij pas mórgen kon komen. Iets met een schuurapparaat wat hij mocht lenen, maar wat nog niet beschikbaar was. Heel rouwig was ik er niet om. Nu hadden we net wat meer armslag.

Het was vandaag inpakdag. Schoonzoon Gerwin en Maria hebben de hele dag staan inpakken. Ondertussen maakte ik webbestellingen klaar. Dat ging best lekker. Steeds als iets op, of bijna op was, gaf ik het door aan Maria en dan was dat het eerstvolgende product wat ingepakt werd. Zo kon ik lekker doorgaan en had aan het eind van de dag toch weer 37 bestellingen klaarstaan om te verzenden.

Het was een warme dag om binnenshuis te werken. Koffie drinken deden we dan ook fijn buiten. Heerlijk!

Vanmorgen is ook de bedrijfsafvalcontainer gebracht, die we gisteren hadden besteld. Die werd met gejuich begroet. Nee, niet omdat de één er een hottub in zag en de ander het een leuke verstopplek vond. Maar omdat we nu onbekommerd alle niet herbruikbare dozen en alle papieren meelzakken in één keer konden opruimen. Hoe blij kan je zijn :-).




Aan het eind van de dag hebben Maaike en Maria nog even als een malle de inpakruimte opgeruimd. Willem bracht de pakketjes naar de post en ik kookte de warme maaltijd. Wat kun je véél doen met z´n allen!

Vanavond zakte de zon weer prachtig achter de horizon


terwijl we aan de koffie zaten.
Kijk, er voer juist een bootje voorbij.

Tijdens het koffie drinken las ik voor hoe er in deze coronatijd van alles te doen is voor mensen die thuiszitten. Een vogelcursus bijvoorbeeld. Echt leuk, stelden we vast.  Maar tegelijk bedachten we, dat dat soort initiatieven meer iets is voor mensen die thuisZITTEN?? :-). Tegelijkertijd is het natuurlijk áltijd leuk om dingen te leren! En wie weet krijgen mensen in deze bijzondere tijd ineens ook andere en meer interesses!

Ik leerde in elk geval, dat die huiszwaluwnesten, die ik gisteren in het filmpje liet zien, óude nesten zijn. En dat er gevaar is, dat die straks met broedsel en al van de dakgoot kunnen vallen. Dat je daarom oude nesten beter in de winter kunt verwijderen. En dat er zelfs kunstnesten zijn. Een meneer had de tijd en de moeite genomen om vandaag eens naar ´onze´ nesten te kijken. Kijk, zo leren we elke dag een stukje bij. Toch?