vrijdag 3 april 2020

Een beestenboel

Het is bijna onvermijdelijk, als je ´buiten´ woont: beesten!

Schreef ik van de week nog over de schapen met lammetjes, die tegenover ons in de wei zijn gezet, vandaag kwamen er paarden bij. Wat leuk!



En vanavond aan tafel, maakten we toch wel iets vreselijk komisch mee. Ineens veerde Maria overeind en zei: ¨Ik geloof, dat ik een varken zag lopen, daar op de weg.¨ Wij lachen natuurlijk. ¨Ja hoor,¨ spotte ik, ¨de veldwachter zat er zeker achterstevoren bovenop.¨  Maar nee, Maria had écht wat ´roze´ gezien en het leek op een varken. Ze liep naar het raam. ¨Zie je nu wel,¨ riep ze triomfantelijk. ¨Daar komt al iemand met een voerbak.¨ En jawel. Daar liep een knul met een voerbak en het varken werd ermee van de weg af weer het erf op gelokt. Het was dus heus waar, dat varken langs de weg :-)).

Het èchte beestengebeuren was pas vanavond. Al de hele dag week hadden we ons erop verheugd. Vanavond zou Ciara, de hond van Hans, komen!!

¨Ik weet iets, wat jij nog níet weet, Arie,¨ had ik de kat al onheilspellend toegesist. Ach, het arme dier. Zou de prinses nu zomaar van haar troon gestoten worden?


Het hele ontvangstcomité stond klaar, voor Ciara :-). Eindelijk was ze daar! Eén en al zachte schattigheid. Smelt.



Ze moest zèlf over de drempel wandelen. Maar dat vond ze best moeilijk.






Ze werd gelokt, aangemoedigd, gefilmd...
En kijk. Wie zat dat hele schouwspel stiekem gade te slaan????


Eindelijk was ze de drempel over. Welkom op Luijkensteijn, lief beest!!




Ik ben heel benieuwd, hoe ze de nacht gaat doorbrengen. En de komende tijd zal er heel wat tijd gaan zitten in opvoeden en zindelijkheidstraining enzo. Het is jammer, dat vanwege de Corona er geen puppy-cursussen zijn. Want dat was zeker wel de bedoeling geweest. Maar goed. Op internet is er van alles te vinden en Hans weet er ook al best veel van af. Vanavond zijn Hans en Maria meteen al bezig geweest om haar te laten luisteren naar haar naam. Dat had ze zó door. Leuk en spannend!

Behalve van dieren, geniet ik ook van alles wat er groeit en bloeit. Wat is het prachtig overal met dat tere groen!

Ook binnen genieten we. Maaike bracht gisteren van haar werk een mooie potroos mee. Die was er uitgedeeld en schonk ze vervolgens aan mij.


En op de stoep in de portiek vond ik een lief bosje tulpen. Ik denk dat de laatste klant van de dag, dat had neergelegd. Wie dan ook: heel erg bedankt!!