woensdag 20 mei 2020

Een streep door m´n planning

Zoals gewoonlijk had ik een prachtige planning. En evenzeer ´zoals gewoonlijk´ stonden daar weer eens veel te veel plannen op. Ik heb dan ook het nodige moeten schrappen. Dat had twee oorzaken. De eerste is, dat ik een slome slak ben. De pijn aan de aderontsteking is heus aan het minderen. Maar m´n bekkenpijn is nog erg aanwezig. Alles gaat houterig en ik waggel als een eend. Ik denk, dat ik weer eens bij de manueel therapeut op visite mag. Maar niet getreurd. Ik trek het me vooral níet aan, dat het op de jongenskamer een zooi is. Ze vinden het zelf kennelijk prima, anders zouden ze vast zèlf wel gaan opruimen. Toch? Ik trek het me ook niet aan, dat de ramen gezeemd moeten worden. En dat de jongens wat langer met hun beddengoed doen. Dat soort dingen.

De tweede reden, dat ik vandaag dingen uit mijn planning moest schrappen, was, dat ik mocht optreden als ´taxi mama´. Maria had weer haar eerste rijles sinds de corona-maatregelen. Maar omdat je niet met drie mensen in een auto mag, word je niet opgehaald door de voorgaande klant. Maria moest naar ´een centraal punt in de buurt´ komen. Dat ´buurt´ bleek een rekbaar begrip. Het was maar liefst 16 kilometer rijden. En dat natuurlijk heen en weer. Dat kostte me een uur! En na twee uur lessen moest Maria ook weer daar opgehaald worden. Niet zo handig :-(.

Wat er wel van mijn planning terecht kwam? Ik wandelde voor het eerst sinds dagen weer met Ciara. En ik maakte een aflevering voor de kookrubriek van Terdege. Het werd een verrukkelijk lunchgerechtje, dus hadden we hier tussen de middag meteen een lekkere lunch. Natuurlijk maakte ik ook weer de web-orders klaar. Ik bracht ze samen met Maria naar de post en reed meteen door naar Groot-Ammers. Daar had ik afgesproken om nog wat restanten bij de groenteboer op te kopen. Er was nog van alles en nog wat. Ook asperges! En die heb ik nog niet op, dit jaar. Ze waren me steeds nog te duur. Ik kocht verder twee kisten aardappels. Oude nog. Die komen nog wel op, voordat ze hard gaan uitspruiten. Onze kelder is heerlijk koel, dus daar blijven ze nog wel even goed.

Het was al bijna half 7 voordat we weer thuis waren. Het was hier kliekjesdag. We hoefden dus alleen maar even van alles en nog wat op te warmen en zaten in een mum van tijd aan tafel. Buiten natuurlijk :-).

Na het eten ben ik zó m´n bed ingerold. Even drie kwartier opladen. Dat was heel erg nodig ;-).

Net heb ik nog even de tekst voor de kookrubriek zitten tikken. Die moest namelijk vandaag ingeleverd worden. Ik vind het verder wel geschoten.

#bespaartip 4. Het is altijd goed om consuminderboeken te (her)lezen. Het brengt je weer op ideeën. Volgende maand verschijnt er een nieuw consuminderboek van Marieke Henselmans en Erica Verdegaal: Crisis. Wat te doen? Van rood naar groen!



Dit boek is helemaal toegespitst op de financiële kant van de coronacrisis. Het is een boek voor iedereen die serieus aan de slag wil met de financiële gevolgen van deze crisis.

Het boek begint met een zelftest. Als je deze test doet, kom je erachter welke code op jou van toepassing is: code rood, oranje of groen. Voor elke groep is er daarna een passend hoofdstuk, boordevol tips, adviezen en weetjes. Het boek sluit af met een hoofdstuk over de zogenaamde ´survivors´.

Behalve dat Marieke en Erica dit hoogst actuele boek schreven, zijn ze ook bezig met het samenstellen van een scheurkalender voor 2021. Deze kalender is bedoeld om je financieel scherp te houden en je te blijven motiveren en stimuleren.

Voor het uitgeven van het boek en de kalender is veel geld nodig. Denk aan de illustrator en de vormgever, die betaald moeten worden en de drukkosten zijn ook hoog. Daarom zijn Marieke en Erica een crowdfundactie begonnen. Wil je hun boek en/of de kalender niet missen, maar ze vers van de pers toegestuurd krijgen? Kijk dan hier:
Crowdfundactie